• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • attid89
    aspjg skrev 2015-06-04 19:00:05 följande:

Hej alla!

Har följt tråden i tysthet men nu vågar jag vara med och skriva. Vi var på kub-test idag och fick se det lilla pyret och fick låg risk på resultatet.

Bebisen jag har i magen är lite ut av ett mirakel. Har varit på utredning för att jag inte haft någon mens och fick resultatet förtidigt klimakterium.. Så vi har väntat på äggdonation ett år för att jag aldrig skulle kunna få egna barn. I höstas gjorde vi första försöket som slutade i MA. Sen skulle vi göra försök nr 2 efter jul men det fick avbrytas för att de då kom på att jag skulle ta tsh-prov. Det är ett prov på sköldkörteln som är väldigt viktigt att det ligger på rätt nivå när man ska bli gravid. Det värdet va inte bra utan jag fick äta levaxin.

I april skulle vi göra ett försök igen och när jag var för att kolla så allt såg bra ut så visade det sig att jag blivit gravid på egen hand.

Så ultraljudet idag var väldigt viktigt för mig att se att barnet lever.

Sorry att det blev så lång text men jag var tvungen att skriva av mig :)

Åh, GRATTIS!! Vilken fin historia!
  • gällka88

Jag tror jag börjar få/har fått foglossning!! I vecka 11+2! Är inte de tidigt?!?

Har ont i långt ner i ländryggen, sacrum, vänster ljumske och nu börjar de göra ont mitt fram på blygdbenet typ. Eller kan de va något annat?

• gällka88

Jag tror jag börjar få/har fått foglossning!! I vecka 11+2! Är inte de tidigt?!?

Har ont i långt ner i ländryggen, sacrum, vänster ljumske och nu börjar de göra ont mitt fram på blygdbenet typ. Eller kan de va något annat?

• jc78

Ny här i tråden! Beräknad den 17 dec...???? var inne på ett tidigt ul i vecka 7+4 pga blödning. Allt såg bra ut men den lille, men hade en blödning utanför fostersäcken. Efter det småblöde jag lite då och då. Nu igår var jag in på extra kontroll och bebben hade växt och var en livlig krabat på hela 5,8 cm! Total lycka :)..Men nu när jag skulle gö nr2, rann det blod igen! Kan tillägga att min mage är väldigt trög!! Helt otrolig vad nojjig man är, är min 4e graviditet, men känns som första... Vill glädjas, men ändå så jäkla orolig!.. Nu väntar ett sista test den 9e KUB... Hoppas det också blir bra! Ville bara skriva av mig lite :)....

• DrDonna
    gällka88 skrev 2015-06-04 20:59:51 följande:

Det låter som förlossning på beskrivningen, det kan ju komma tidigt :/
  • ardagan

Ny i tråden - och på forumet.

40 år och oplanerat gravid med barn nr 4. Det har tagit ett tag innan jag ens accepterade att jag var gravid, typ för någon vecka sen. Sen inskrivning i v 12 och jag bestämde mig för KUB pga trisomi 13 och 18 pga då de barnen har väldigt låga överlevnadschanser.

Det gick inge bra :( 

Jag fick 1:4. Barnet hade näsa, fin navelsträng, hjärtslag om 148 slag/min. Den låg och rörde sig lite med armarna. Så söt <3

Nackspalten däremot var 8,4 mm. Tog mkp som jag mest troligen får telefonsvar på måndag på men det ser inte bra ut :(

Känns som jag har grinat floder sen igår, jag som inte ens ville ha ett barn. Surfat runt i mängder om detta. Jag har inte berättat för omgivningen att jag är gravid ens (maken vet självklart)

Förlåt för ett långt inlägg men var tvungen att skriva av mig lite

• velvet

ardagan - Till att börja med, välkommen och grattis till graviditeten! Vilken jobbig sits ni hamnat i, har du funderat på vad du vill göra om resultatet inte är positivt? Har ni andra barn? Kram!

• bebba83
    ardagan skrev 2015-06-05 18:06:01 följande:

Ny i tråden - och på forumet.

40 år och oplanerat gravid med barn nr 4. Det har tagit ett tag innan jag ens accepterade att jag var gravid, typ för någon vecka sen. Sen inskrivning i v 12 och jag bestämde mig för KUB pga trisomi 13 och 18 pga då de barnen har väldigt låga överlevnadschanser.

Det gick inge bra :( 

Jag fick 1:4. Barnet hade näsa, fin navelsträng, hjärtslag om 148 slag/min. Den låg och rörde sig lite med armarna. Så söt <3

Nackspalten däremot var 8,4 mm. Tog mkp som jag mest troligen får telefonsvar på måndag på men det ser inte bra ut :(

Känns som jag har grinat floder sen igår, jag som inte ens ville ha ett barn. Surfat runt i mängder om detta. Jag har inte berättat för omgivningen att jag är gravid ens (maken vet självklart)

Förlåt för ett långt inlägg men var tvungen att skriva av mig lite

Håller alla tummar och tår för positivt besked!!
  • modernu

Ardagan: Vilken fruktansvärd situation! Håller tummarna för ett bra resultat!

Aspjg: vilket mirakel! Häftigt!

Jag kunde inte låta bli att kolla på min bebis idag igen.. moderkakan i framvägg, igen! Jag hade hoppats på tidiga rörelser... Skitsak, dock . Den rörde sig fint därinne och mätte typ 12+4 (enl mina egna beräkningar 12+2 idag). Den har iaf ett huvud med en näsa. Haft lite molvärk härefter men hoppas det bara är växtvärk.

Svar på tråden BF december 2015 :-)