BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Jag är bara i vecka 14 men tycker mig redan kunna ana "fladder" i magen då och då. Kan det vara för att jag varit gravid tidigare och minns hur det kändes då? Eller inbillar jag mig? ;)
Jag är bara i vecka 14 men tycker mig redan kunna ana "fladder" i magen då och då. Kan det vara för att jag varit gravid tidigare och minns hur det kändes då? Eller inbillar jag mig? ;)
Vi var inne på gyn igår för att jag var så extremt orolig efter blödningen. Det var helt fruktansvärt. Första VUL vi var på i v 9 såg vi direkt en liten plutt och ett hjärta som slog. Nu såg vi bara en liten plutt och inget mer. Läkaren tittade länge och sa ingenting innan vi fick ett "tyvärr".
Så vi var tvungna att bestämma direkt om vi skulle ta bort det medicinsk eller med skrapning. Vi fick väl bestämma snabbt så det blir skrapning för jag har inte lust att få ut klumparna hemma så nu får vi vänta tills nästa vecka och jag får gå omkring med den i mig till dess. Vi hade gjort IVF och var så glada. Det var vårt sista embryo och vi kan inte bli gravida på naturlig väg så vi får börja om från noll igen. Livet suger väldigt mycket just nu. :(
[quote=75392238][quote-nick]Loveway skrev 2015-06-06 10:40:05 följande:[/quote-nick]Åh okej! :) Jag har bf 27/12 än så länge. Men då har jag varken gjort Kub eller något annat som stärker det, utan det är bara efter uträkning. Hoppas så att min lille knodd tittar ut först i Januari dock, vet att.min lillebror inte är allt för glad på mina föräldrar och han är född samma dag som vi har bf ;) Haha[/quote
Jo om man fick välja,de vore något:) Det sägs ju att första barnet brukar ta lite tid och man kan gå till v 42 utan problem mot det normala v 40. Jag skulle om jag finge ha födelse i november alltså två veckor för tidigt pga majoriteten i släkten fyller i december och skulle vara trevligt med en egen månad eller januari och gå över några veckor för egen månad då:) Men vet inte hur mycket de sista veckorna tillber bebisen så mycket ifall den är för tidig eller ligger extra länge:0 :) Kub är ganska skönt att göra, något du bör boka nu i v 11:)! Då får man hur stora oddsen är för down m flera vanliga fel som de mäter i ett mellanrum i nackvätskan på bilden på ultraljud på fostret:) sen att man får se hjärtslag och hur krabaten rör sig, oh vad överväldigande :))<3
Jag är omföderska och har känt sedan v 13. Är i v 15 nu. :) Min mage går inte heller att dölja längre, riktigt jobbigt när jag ska jobba imorgon och ingen vet om det än! Hade inte tänkt berätta något förrän efter RUL vilket blir första veckan i juli... Men frågar de får de väl veta, annars förblir det osagt tills sen ;)
Jag är med omföderska o önskar att jag med hade känt bebisen röra på sig. Ska låna ett angel sound av en kollega imorgon så får se om vi kan hitta hjärtat. Det fanns där på inskrivningen iallafall. Är i v 14+0 imorgon.
Jag skall berätta åt chefen på torsdag. Vi har månadsmöte då, så känns som bra tillfälle. Annars hade det dragit ut till medlet av augusti, då han först är på semester och sedan jag. Därtill måste jag plocka fram mina mammabyxor I helgen och är nojig att någon på jobbet märker innan jag berättat...
Minns att jag med ettan grät I femte eller sjätte månaden, då jag och mannen skulle vagnshoppa och det inte ens syntes att jag var gravid. Kände mig som en hycklare utanför vagnbutikerna och inbillade mig att alla tyckte att jag shoppade vagn bara för att just plussat (då det inte syntes att jag var > 20 veckor). Lite annat denna gång - vecka 14 nu och ordentlig bula
Ettan berättar vi nog åt först efter andra ultrat, för att försäkra oss att allt e bra där inne och då syns det nog ännu mera. Han är lite på två år, så förstår nog bättre baby I magen om det "syns"
Jag är långtidssjukskriven och hade tänkt berätta för chefen efter rul, pga att de gått illa flera ggr. Men med den bulan jag ligger inne med (v 13+4) så blir de nog svårt att vänta så länge hehe.. Man vill ju inte att han ska få reda på de skvallervägen. Bor i en liten stad så alla vet allt före en själv ;)
Berättade för chefen i fredags, (v15) var rätt skönt att ha de gjort :) kommer kännas bättre efteråt. Ja var sjukt nervös att hon skulle bli tjurig, då vi är så få på företaget.. Men de gick ok: nu är de i alla fall sagt :)
Hej. Jag är också första gångs gravid. Är 22 år. Har bf 7 december så är i vecka 14 (13+3)