• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • gällka88

Jag har en ond punkt i kvinnoregionen som kommer å går... Den sitter som till vänster snett under naveln.. Någon fler som har konstiga smärtor? Funderar om ja ska ringa BM å fråga...

• Bettyboopan1984

Får man hoppa in här?

Är i v. 13+1 idag o BF är 21/12.

Det är andra barnet men skruttan vi har sedan tidigare är 7 år. Så många års väntande och ett missfall precis nyligen innan denna grav. så är det äntligen på gång! ????

• Fillifjonkan8
    gällka88 skrev 2015-06-17 11:19:10 följande:

Jag har en ond punkt i kvinnoregionen som kommer å går... Den sitter som till vänster snett under naveln.. Någon fler som har konstiga smärtor? Funderar om ja ska ringa BM å fråga...

Jag har oxå en öm punkt där! Den flyttar sig dock lite då och då men de håller sig runt naveln.
  • Fillifjonkan8
    laluna skrev 2015-06-17 10:14:30 följande:

Är det någon här som redan har problem att få på sig kläderna? Är i vecka 14+5 och inga byxor passar! Nog för jag gått upp lite i vikt pga minskad träning och ett evigt småätande ibörjan pga illamåendet men tycker min mage börjar bli bra stor :)

Samma här! ???? Börjar bli svårt att dölja. Ska försöka hålla de hemligt till v 16. Är 13+6 idag.
  • JJ15

En update på min situation.. fortsätter att vara svag men lyckas hålla i mig maten bättre. Har sämre dagar då jag spyr mem kan gå fler dagar med endast illamående och yrsel. Fick fortsatt sjukskrivning idag pga min vikt som fortsätter att minska och nu ska vikten följas extra noga med intensiva bvc besök. Närmar mig nämligen 5% viktminskning som inte är bra. Är jätteledsen och orolig fastän bebisen rör sig aktivt och har en bra stadig puls.

• Primrose Lilac
    Bettyboopan1984 skrev 2015-06-17 11:33:36 följande:

Får man hoppa in här?

Det är andra barnet men skruttan vi har sedan tidigare är 7 år. Så många års väntande och ett missfall precis nyligen innan denna grav. så är det äntligen på gång! ????

Hej bettyboopan1984 blev bara lite konfunderad, du är i v.13+1 och har bf 21/12, har ni räknat ut själva, bm eller via någon räknare? Själv är jag nämligen i v.13+1 idag också och vi är beräknade av bm till 28/12 har de räknat helt tokigt på mig då? Kanske någon kan ge lite klartecken? :)
  • Karin23
    Fillifjonkan8 skrev 2015-06-17 13:19:37 följande:

Jag har oxå en öm punkt där! Den flyttar sig dock lite då och då men de håller sig runt naveln.

Det är ligament! Det är livmodern som växer:) ligament är leder som håller ihop livmoder m.m. Det är fullständigt normalt:) kommer gå över. Kram
  • Primrose Lilac
    Bettyboopan1984 skrev 2015-06-17 11:33:36 följande:

Får man hoppa in här?

Hej bettyboopan1984 blev bara lite konfunderad, du är i v.13+1 och har bf 21/12, har ni räknat ut själva, bm eller via någon räknare? Själv är jag nämligen i v.13+1 idag också och vi är beräknade av bm till 28/12 har de räknat helt tokigt på mig då? Kanske någon kan ge lite klartecken? :)
    Primrose Lilac skrev 2015-06-17 17:32:02 följande:

Strunta i mig är ju helt vimsig nu under graviditeten, är ju i v.12+2 men inne i v.13 så den 28 stämmer bra :p
  • Bettyboopan1984
    Primrose Lilac skrev 2015-06-17 17:40:39 följande:

Hej bettyboopan1984 blev bara lite konfunderad, du är i v.13+1 och har bf 21/12, har ni räknat ut själva, bm eller via någon räknare? Själv är jag nämligen i v.13+1 idag också och vi är beräknade av bm till 28/12 har de räknat helt tokigt på mig då? Kanske någon kan ge lite klartecken? :)Strunta i mig är ju helt vimsig nu under graviditeten, är ju i v.12+2 men inne i v.13 så den 28 stämmer bra :p

Tänkte väl att det stämde. Det är bm som räknat ut nämligen :)
  • DrDonna

KUB idag o allt såg fint ut.. mkt lättad nu, skönt o få det daterat också då bm o jag räknat olika (bf 25/12 nu). Har gått ner 5% i vikt men hade en del extra o ta av så det känns inte så farligt, bara glad att jag slutat kräkas äntligen. Började på nytt jobb i måndags (sommarvikariat) o visst är jag trött men det har gått över förväntan :)

Känns som om jag har mycket flyt just nu, hoppas det håller i sig o smittar av sig :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)