• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • laluna

Nu ger jag upp och skall idag bege mig in till stan och köpa mammabyxor ???? tröttnat på att försöka pressa mig in i div tortyrbyxor som mina vanliga känns som ???? det må vara rekord i att vara tidig men jag vill kunna känna mig bekväm ????

• TessOphira
    laluna skrev 2015-06-21 08:59:33 följande:

Nu ger jag upp och skall idag bege mig in till stan och köpa mammabyxor ???? tröttnat på att försöka pressa mig in i div tortyrbyxor som mina vanliga känns som ???? det må vara rekord i att vara tidig men jag vill kunna känna mig bekväm ????

Haja du är inte ensam. Jag började använda mina mammajeans i förra veckan (v13)
  • nikki06

Kul med andra decembermammor på insta! Jag heter "marcusdotter", har inte gått ut med graviditeten än men tänkte göra det snart om jag inte lyckas hålla mig till rul ;)

• panisette

Jag heter annacarolina1 på instagram. Har inte gått ut med graviditeten på sociala medier än dock så just nu är det bara lite andra vardagsbilder :)

• Stura

Hallå, jag tänkte kolla med er om utlandsresor. Har läst att det är lite olika regler för olika resebolag och att det behövs läkarintyg efter någon vecka man har nu insett att det som gäller där för deras regler är gällande flyget bara. Men att det är irrelevant egentligen för att det är hemförsäkringens regler som man ska följa eftersom att de är de som står för sjukvårdskostnaderna om förlossningen skulle starta eller om någon komplikation skulle uppstå, och vad jag har hittat där är att man kan resa utomlands senast vecka 27. Är det någon annan som har uppfattat detta annorlunda eller som vet hur det är? Vore ju tråkigt om man inte får resa efter första veckan i september ???? men bra att veta så att man inte hamnar i en sitution där man får betala hur mycket som helst :)

• Hallonpaj

En återkommande fråga men jag undrar om någon kan tipsa om en bra och trevlig decembergrupp på facebook?

Vad jag har förstått så finns det flera. Men eftersom de är "hemliga" går de ju inte att söka på :)

• panisette
    Stura skrev 2015-06-21 11:14:09 följande:

Hallå, jag tänkte kolla med er om utlandsresor. Har läst att det är lite olika regler för olika resebolag och att det behövs läkarintyg efter någon vecka man har nu insett att det som gäller där för deras regler är gällande flyget bara. Men att det är irrelevant egentligen för att det är hemförsäkringens regler som man ska följa eftersom att de är de som står för sjukvårdskostnaderna om förlossningen skulle starta eller om någon komplikation skulle uppstå, och vad jag har hittat där är att man kan resa utomlands senast vecka 27. Är det någon annan som har uppfattat detta annorlunda eller som vet hur det är? Vore ju tråkigt om man inte får resa efter första veckan i september ???? men bra att veta så att man inte hamnar i en sitution där man får betala hur mycket som helst :)

Hej,

Jag tittade också på det där eftersom vi ska utomlands två veckor i augusti. Vår hemförsäkring gäller fram till och med vecka 28. Det kan nog vara olika med olika försäkringsbolag så dubbelkolla vad som gäller för just ditt! 

Det är också rätt viktigt det där med flyget vad jag förstått också. Om du flyger efter den vecka som de satt som sista vecka så kan du behöva betala för om planet måste landa pga att du går in i förlossning eller liknande...
  • TessOphira
    Stura skrev 2015-06-21 11:14:09 följande:

Kolla www.erv.se dom har den enda försäkringen som gäller fram till v32 och man betalar per dygn man är borta. Vi ska resa till Cypern 25e september.
Svar på tråden BF december 2015 :-)