• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Hallonpaj
    estmat skrev 2015-06-21 15:52:26 följande:
    Det finns en grupp! Om du lägger till rozanna Pettersson som vän på Facebook så lägger hon i dig i gruppen! :)

Tack Glad

Jag hittade även en sluten grupp på fb som heter: Decembermammor 2015 som jag kan tipsa om ifall någon mer letar (den går att söka på). 
    Tycker den verkar trevlig och bra :)

• Hallonpaj
    PlusLängtan skrev 2015-06-22 12:31:02 följande:

Tycker att det är jobbigt med spökmånaderna, som jag antar att jag har kommit in i nu, för jag känner mig knappt gravid.
    15+3 idag, och jag tycker inte jag märker det. Från dagligt (i stort sett konstant) illamående, ömma bröst, daglig huvudvärk och ljuskänslig - till att inte känna av någonting alls... Det känns konstigt och faktiskt jobbigt.
    Vill känna, blir orolig av att inte göra det.... 
    Men om nu sommaren äntligen är på väg så ska man väl inte klaga, blir ju skönt att kunna njuta lite av den :) 
    Samtidigt som jag har lite noja så försöker jag verkligen att tänka bort det, och se framåt.... 

Och då blir det så jobbigt att stå emot att börja göra i ordning i bebisens kommande rum. Det ska tapetseras om, målas garderober (som blir en mer neutral färg än dom är för tillfället), och så ska alla saker vi har i det rummet hitta ett annat rum att  bo i :P Blir bra att rensa lite, har i dagsläget två gästrum i huset och två rum är dessutom bara förråd, så ska bli underbart att få göra ett bebisrum :D
    Vill börja nu, men sambon säger, efter sommaren! 
    Han har rätt, det tycker jag med, men det kliar i fingrarna! 

Jag funderar också på gravidförsäkring, är kanske dags att skaffa en? 

Här är en till som är orolig Skäms Har visserligen kvar graviditetssymptomen men får för mig att bebisen inte lever vissa stunder. Jag är supernojig och kan inte tänka på något annat. Blir knäpp på mig själv!

Min gravidmage har fortfarande inte kommit (blir bara svullen om kvällarna), jag tror det är det som får mig att tvivla. Längtar så otroligt mycket tills man kan känna rörelser nu och kan slappna av lite...

Troligtvis står ju allt rätt till. Men gravidhjärnan har ett starkt övertag över förnuftet just nu. Hoppas nojan går över snart för oss båda :)

• Beya

Jag blev lite nojig idag jag också när jag läste i en app att nu börjar man känna sparkar! Det har jag då inte känt... lite fladder någon gång men det var ett tag sedan nu
    Är det någon som känt en spark? är inte det lite tidigt?

• Anniiica
    Beya skrev 2015-06-23 10:42:37 följande:

Jag blev lite nojig idag jag också när jag läste i en app att nu börjar man känna sparkar! Det har jag då inte känt... lite fladder någon gång men det var ett tag sedan nu smile4.gif
    Är det någon som känt en spark? är inte det lite tidigt?

Jag har också känt fladder 2 ggr. Förklarade för bm igår och hon sa att det troligtvis var fosterörelser.
    Men man behöver inte vara orolig om man inte känner något fören framåt vecka 25, då ska man känna dagligen :)
  • Beya
    Anniiica skrev 2015-06-23 10:57:31 följande:
    Jag har också känt fladder 2 ggr. Förklarade för bm igår och hon sa att det troligtvis var fosterörelser.
    Men man behöver inte vara orolig om man inte känner något fören framåt vecka 25, då ska man känna dagligen :)
    Ok det var skönt att höra
  • Lyckligajag

Josefinletterskog heter jag på instagram :) skulle va kul att följa mer som ska få barn i december :) har inte börjat lägga ut så mycket om bebis än men kommer nog när man börjar köpa mer saker och förbereda :)

• gällka88

Jag har känt fladder några gånger men de känna mest som jag inbillar mig.. Gått in i vecka 15 idag..

Har fortfarande inte berättat för min mamma, hon bor 40 mil bort å känns som ja vill säga de här face to face... Nog för att de blir hennes fjärde barnbarn.. Men första gången hon blir mormor å jag är hennes minsta av 4... Nästa gång vi ses är efter RUL så finns kanske en risk att hon blir sur :p

• Lyckligajag

Jag har också känt fladder i magen. När jag var hos barnmorskan och på ultraljud så rörde sig bebisen jätte mycket så hon frågads om jag känt bebis något så kanske är bebis jag känner när det fladdrar till i magen lite, coolt :) längtar tills de första sparkarna kommer :) är i vecka 14+5.

• SsJj

Jag har känt bebisen 5 gånger. :) Första gången runt vecka 11+4.. Nu med trean är jag väldigt säker på att det är bebis.

• moruri

:@ nu känns inte det så jättekul att få en till! :@ mina terrorist pojkar har kommit på att det är jättekul att kasta ner krukorna med blommor från fönstret. De fick gå och lägga sig tidigare för de, såklart hittar de en lotionflaska i sovrummet som de sprutar ner hela sängen/sig själva med. :'( orkar inge mer! Så jäkla trött och arg morsa. :(

Svar på tråden BF december 2015 :-)