• flummkeso

10 månaders vaknar flera gånger om natten..

Hej!

Hur kan man göra så min 10 månaders son börjar sova bättre på nätterna? Han vaknar å de flesta gångerna så skriker han rätt ut. Inge nattskräck tror bvc.. Å det enda som lugnar honom e för det mesta flaskan.. Han får inte mycket, 60ml å 1/2 msk välling pulver.. Ska man prova å utöka sista slurken innan läggdags? Han äter nu 220.. Eller kan de få ont i magen av välling? Han använder napp, ibland går det å bara stoppa i den.. Han somnar för natten mellan 7-8.. Äter 60ml mellan 12-3 äter frukost välling (180ml)4-6 på morgonen (somnar om).. Sen vaknar några fler gånger under natten men räcker med nappen då..

• Svar på tråden 10 månaders vaknar flera gånger om natten..
  • Angel D

Prova dig fram. Kan mycket väl vara så att han är hungrig för att han fått för lite sista kvällsmålet.

• Natulcien

Vad äter han mer än välling och hur mycket? Hur mycket välling totalt per dygn? Hur sover han på dagen?

• flummkeso
    Natulcien skrev 2015-04-05 18:53:27 följande:

Vad äter han mer än välling och hur mycket? Hur mycket välling totalt per dygn? Hur sover han på dagen?

8.00 gröt eller en smörgås.

Sover 1-2 timmar

11.30 lunch (för det mesta en burk)

14.30 mellanmål frukt eller smörgås

Sover ca 1 timme

17.30 middag burkmat eller våran mat

19-20 välling

Sen en liten slurk på natten välling å morgon välling..
  • Natulcien
    flummkeso skrev 2015-04-05 23:02:28 följande:
    8.00 gröt eller en smörgås.

Sover 1-2 timmar

11.30 lunch (för det mesta en burk)

14.30 mellanmål frukt eller smörgås

Sover ca 1 timme

17.30 middag burkmat eller våran mat

19-20 välling

Sen en liten slurk på natten välling å morgon välling..
    Det skulle ju kunna vara så att han är orolig i magen. Han äter ju väldigt mycket mjölmat, tänker jag. Det är ju gröt, smörgåsar och välling hela tiden förutom lunch och middag. Ni kan ju prova att dra ner på det. Kanske byta ut ett mål välling mot ersättning och ge något annat istället för smörgåsar?
    Sen låter det mycket med 1 timmes sömn sent på em. Barn är ju olika, men för vår son hade det varit för mycket i den åldern. Han sov ca 30 min på fm och 30 min på em då, så totalt 1 tim på dagen.
  • flummkeso
    Natulcien skrev 2015-04-06 10:02:34 följande:

Det skulle ju kunna vara så att han är orolig i magen. Han äter ju väldigt mycket mjölmat, tänker jag. Det är ju gröt, smörgåsar och välling hela tiden förutom lunch och middag. Ni kan ju prova att dra ner på det. Kanske byta ut ett mål välling mot ersättning och ge något annat istället för smörgåsar?

Sen låter det mycket med 1 timmes sömn sent på em. Barn är ju olika, men för vår son hade det varit för mycket i den åldern. Han sov ca 30 min på fm och 30 min på em då, så totalt 1 tim på dagen.

Händer att han sover bara en gång om dagen också ibland.. Vaknar ca 13-14.. Sovit ca 2 timmar då.. Men inte sover han bättre på nätterna för det.. Å nätterna har han alltid krånglat me.. Så börjar bli väldigt tröttsamt.. Å trött på dagarna blir man..
Svar på tråden 10 månaders vaknar flera gånger om natten..