• Yxelita94

Klädsel till 50 års fest?

Jag är 20 år gammal och ska på en 50årsfest för första gången i början av sommaren. Kan någon snälla hjälpa mig med vad man kan ha på sig? Hur är en 50årsfestlig klädsel? Det är dresscode sommar och jag är 20 så vill inte se för tantig ut heller. Ni får väldigt gärna länka en bild på något som man skulle kunna bära upp eller bara ge tips på någon färg..

• Svar på tråden Klädsel till 50 års fest?
  • Anonym (...)

Öh vanliga kläder? Vad har du annars för kläder när du går på fest?

• puss
    Anonym (...) skrev 2015-04-06 15:05:36 följande:

Festkläder förhoppningsvis?

Komma efter finare sommarklänningar på zalando.
  • Anonym (...)
    puss skrev 2015-04-06 15:08:50 följande:
    Festkläder förhoppningsvis?

Komma efter finare sommarklänningar på zalando.
    Ja jag skrev ju det vanliga kläder.
  • Yxelita94
    Anonym (...) skrev 2015-04-06 15:05:36 följande:

Ska jag ha vanliga festkläder tycker du? Kjol och en urringad topp bland fulla 50 åriga gubbar som typ ensam ungdom? Bad om förslag till en fin och lämplig 50årsklädsel och är du inte villig att ge några förslag utan väljer att istället bidra med en dålig attityd så känner jag bara HAVE A NICE LIFE!
  • Anonym (...)
    Yxelita94 skrev 2015-04-06 15:35:17 följande:
    Ska jag ha vanliga festkläder tycker du? Kjol och en urringad topp bland fulla 50 åriga gubbar som typ ensam ungdom? Bad om förslag till en fin och lämplig 50årsklädsel och är du inte villig att ge några förslag utan väljer att istället bidra med en dålig attityd så känner jag bara HAVE A NICE LIFE!
    Menade vanliga festkläder som vuxna har...inte festkläder som tonåringar har på klubb. En vanlig sommarklänning helt enkelt. Som någon sa sök på Zalando bara.
  • Fjäril kär

om klädseln är sommarfin så kan du väl utgå ifrån att dom förmodligen inte vill se nattklubbskläder och jeans utan vad du kanske skulle klä dig i vid midsommarfirande tex.  

klär du aldrig upp dig i kjol/klänning?  Aldrig varit på barndop eller nån konfirmation?  Det kan ge dig en vägledning till hur det menas. 

min 20-åriga dotter tar studenten nu till sommaren och hon ska se ut så här (hon tycker inte om vitt) :  www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-svart-vit-prickig-913293/

• Yxelita94
    Anonym (...) skrev 2015-04-06 15:46:31 följande:

Menade vanliga festkläder som vuxna har...inte festkläder som tonåringar har på klubb. En vanlig sommarklänning helt enkelt. Som någon sa sök på Zalando bara.

Jag VET att du menar "festkläder som vuxna har" och det är ju det hela tråden handlar om. VAD HAR VUXNA PÅ SIG EN SOMMARFEST? Jag vill veta det! Alla förslag välkomna sålänge det inte blir tantigt.
  • Anonym (katjing)

Det finns ingen klädkod som heter "sommar" så etikettsmässigt har inbjudaren gjort det lite svårt för dig.

Men om man ska tolka så brukar Svensson nog därmed mena ljusare färger, typ linne och/eller tunnare tyger, inte kortkort och inte hellångt utan mittemellan.

Nu gillar jag lite mer formella kläder så kommer sällan bort från svart men några olika förslag med mer färg:

www.axparis.com/products/Floral-String-Strap-Bodycon-Dress.html

www.axparis.com/products/Floral-Cut%252dIn-Neck-Bodycon-Dress.html

Bara accessoarerna avgör hur eleganta en del klänningarna nedan ser ut. En billig klänning ger pengar över till en snygg schal, ett stort armband, fina skor eller en fräck liten väska t ex.

www.bonprix.se/kategori/dam-klaenningar-sommarklaenningar/

Men vill man kolla in lite av varje så varför inte testa en samlingssajt som länkar ut till olika webbutiker? Denna är svensk:

www.shopalike.se/klader/klanningar/sommar/

• Anonym (katjing)

haha...tvåa på samma boll, blev avbruten.

• Yxelita94
    Fjäril kär skrev 2015-04-06 16:08:48 följande:

vilken som helst av dessa klänningar skulle passa på 50-års fest

Det viktigaste är ju att du väljer en klänning DU gillar och inte klär dig i något du tror att andra vill se dig i. Utgå ifrån din egen stil och vad som passar dig. 

Absolut! Tack så jättemycket för förslagen
  • Yxelita94
    Fjäril kär skrev 2015-04-06 16:08:48 följande:

vilken som helst av dessa klänningar skulle passa på 50-års fest

Det viktigaste är ju att du väljer en klänning DU gillar och inte klär dig i något du tror att andra vill se dig i. Utgå ifrån din egen stil och vad som passar dig. 

Absolut! Tack så jättemycket för förslagen
    Anonym (katjing) skrev 2015-04-06 16:27:01 följande:

Det finns ingen klädkod som heter "sommar" så etikettsmässigt har inbjudaren gjort det lite svårt för dig.

Men om man ska tolka så brukar Svensson nog därmed mena ljusare färger, typ linne och/eller tunnare tyger, inte kortkort och inte hellångt utan mittemellan.

Nu gillar jag lite mer formella kläder så kommer sällan bort från svart men några olika förslag med mer färg:

www.axparis.com/products/Floral-String-Strap-Bodycon-Dress.html

www.axparis.com/products/Floral-Cut%252dIn-Neck-Bodycon-Dress.html

Bara accessoarerna avgör hur eleganta en del klänningarna nedan ser ut. En billig klänning ger pengar över till en snygg schal, ett stort armband, fina skor eller en fräck liten väska t ex.

Men vill man kolla in lite av varje så varför inte testa en samlingssajt som länkar ut till olika webbutiker? Denna är svensk:

www.shopalike.se/klader/klanningar/sommar/

Tack!!
Svar på tråden Klädsel till 50 års fest?