• hondendärtjejen

Jag blir inte klok på detta!

Hej, 11/2 hade jag sista mensen första dag.

9/3 testade jag positivt, 14-19 mars blödde jag som mens.

Har testat positivt hela tiden. Borde vara i v 8+6 idag

MEN jag gjorde ett ultraljud igår där hon bara såg en hinnsäck som daterades till v 5+3!

Hade jag missfall när jag blödde och blev gravid direkt efter igen?

Enligt utruträknaren på fl borde jag haft äl den 20/3. Men kan man ha det så tätt efter missfall?

Ska på ultraljud på tisdag 21/4 igen och hoppas på att det vuxit!

• Svar på tråden Jag blir inte klok på detta!
  • myr

Jätte konstigt! Såg det normalt ut annars? Kan det vara så att graviditeten har stannat upp?

• hondendärtjejen
    myr skrev 2015-04-14 10:43:45 följande:

Jätte konstigt! Såg det normalt ut annars? Kan det vara så att graviditeten har stannat upp?

Ja hon tyckte det såg ut som en tidig graviditet bara.

men det kan ju stannat av eller om det är em ofostrig graviditet. Jag vet inte. Och jag blir snart galen! Vill bara veta ju!
  • emeliienicole

Jag gjorde vaginalt ultraljud i v. 4 någon gång och det enda dom såg då var lite sköra slemhinnor samt en gulesäck, men inget foster. Jag fick förklarat för mig att fostret inte syns förrän man är i v. 7 ungefär. Är nu i v. 37 så det var allt en graviditet. :) Tycker du ska försöka slappna av och vänta, du är ju så tidigt gången än :)

• hondendärtjejen
    emeliienicole skrev 2015-04-14 13:54:55 följande:

Jag gjorde vaginalt ultraljud i v. 4 någon gång och det enda dom såg då var lite sköra slemhinnor samt en gulesäck, men inget foster. Jag fick förklarat för mig att fostret inte syns förrän man är i v. 7 ungefär. Är nu i v. 37 så det var allt en graviditet. :) Tycker du ska försöka slappna av och vänta, du är ju så tidigt gången än :)

Jag vet, menegentligen borde jag vara i v 9. Så tre veckor back gör mig lite förvirrad :-O
  • maaal1n

Hej!

Jag plussade svagt bim+9 och har plussat på fyra test ytterligare efteråt, hade min mens den 23/2 (har dock oregelbunden mens som kan diffa på två veckor) pratade med två olika bm och de räkna ut att jag skulle vara i 7+4.. Var inne på gyn i torsdags och där syntes endast en förtjockad slemhinna och inget foster, läkaren sa att det kunde vara en väldigt tidig graviditet "/ lämnade blodprov för s-hcg och ska lämna ett till på måndag så läkaren kunde ringa upp på tisdagen, hoppas innerligt att det är bra värden och att dom iallafall ser normala ut. Tänker mig knäpp på allt runtomkring just nu och bara gråter.

Har en son på 4 år och med honom gjorde jag vul i vecka 6+ och syntes. Jag förstår din oro.. "/

• hondendärtjejen
    maaal1n skrev 2015-04-18 20:26:57 följande:

Hej!

Jag plussade svagt bim+9 och har plussat på fyra test ytterligare efteråt, hade min mens den 23/2 (har dock oregelbunden mens som kan diffa på två veckor) pratade med två olika bm och de räkna ut att jag skulle vara i 7+4.. Var inne på gyn i torsdags och där syntes endast en förtjockad slemhinna och inget foster, läkaren sa att det kunde vara en väldigt tidig graviditet "/ lämnade blodprov för s-hcg och ska lämna ett till på måndag så läkaren kunde ringa upp på tisdagen, hoppas innerligt att det är bra värden och att dom iallafall ser normala ut. Tänker mig knäpp på allt runtomkring just nu och bara gråter.

Har en son på 4 år och med honom gjorde jag vul i vecka 6+ och syntes. Jag förstår din oro.. "/

Det är riktigt tufft... Testade positivt idag igen. Men fortfarande 2-3 på veckoindikatorn! Borde väl få 3+ nu. Enligt ul är jag i v 6+1 och enligt mens och första positiva test är jag i v9+3.
  • maaal1n

Vul menar du? :) missade isåfall att du vart och kollat igen! Skönt iallafall att det syntes något!

Ja mitt test står också på 2-3 men enligt uträkningar så ska jag vara i 7+6 så 3+ borde det stå..men sen så syntes ingenting på vul så jag vet inte vad jag ska tro. ;o

• hondendärtjejen
    maaal1n skrev 2015-04-18 22:12:53 följande:

Vul menar du? :) missade isåfall att du vart och kollat igen! Skönt iallafall att det syntes något!

Ja mitt test står också på 2-3 men enligt uträkningar så ska jag vara i 7+6 så 3+ borde det stå..men sen så syntes ingenting på vul så jag vet inte vad jag ska tro. ;o

Bara varit på ett ultraljud än, på tisdag är det dags igen. Och då ett vul som jag hoppas se mer på!

Vet inte om man ska tro på clearblues veckoindikator.
  • maaal1n

Såg nu,jag som läste lite för fort förra gången!

Spännande, då ser ni nog en liten där om ni har tur! Kan ju fortfarande vara förtidigt för att se något så bli inte alltför besviken om det skulle vara så! Jag håller tummarna! :)

• hondendärtjejen
    maaal1n skrev 2015-04-19 11:28:20 följande:

Såg nu,jag som läste lite för fort förra gången!

Spännande, då ser ni nog en liten där om ni har tur! Kan ju fortfarande vara förtidigt för att se något så bli inte alltför besviken om det skulle vara så! Jag håller tummarna! :)

Tack! Ja nåt borde vi väl se om allt är som det ska
Svar på tråden Jag blir inte klok på detta!