• AmandaJakobsson80

Nedreglerad?

Hej!

Hur vet man om man blivit nedreglerad?
    Jag tog Synarela i 12 dagar, fick en blödning och började med sprutor Menopur den 13:de dagen. 

Hur vet jag/man om man är nedreglerad? På mig tog de inga blodprov.

Mina ägg var små och få vid senaste kollen så de höjde min dos med Menopur (sprutan) Men nu är jag lite orolig att allt blir förskjutet och jag kan komma att få en naturlig ägglossning ändå. Jag kör Carl Von Linnés upplägg med att man slutar med nässprayen vid sprutstart. 

• Svar på tråden Nedreglerad?
  • Jag är bara jag

Om man sprayar och får mens så är man medreglerad. Spontan äl är väldigt ovanligt! Så de kör Bostonmetoden jämt numer,jag fick göra den på eget bevåg. Det är vanligt att man får höja dosen,det tar bara lite längre tid innan Äp då.

• Cathy

Om du inte tar nåt (spray eller sprutor) som hämmar för tidig LH stegring så kan du förstås få en naturlig ägglossning. Visste inte att CvL kör med sånt upplägg. Hmm märkligt...normalt fortsätter man med sprayen tills man tar äl sprutan.

• Jag är bara jag
    Cathy skrev 2015-04-15 21:33:22 följande:
    Om du inte tar nåt (spray eller sprutor) som hämmar för tidig LH stegring så kan du förstås få en naturlig ägglossning. Visste inte att CvL kör med sånt upplägg. Hmm märkligt...normalt fortsätter man med sprayen tills man tar äl sprutan.
    Inget märkligt alls. Inget onormalt heller! Det är den ursprungliga IVF-metoden. Risken för spontan äl är precis lika liten-annars skulle de ju inte gör det!
Svar på tråden Nedreglerad?