Nordic IVF Center Göterborg
Hej! Jag har gjort en FET och ruvar just nu på en fin 5-dagars blastocyst.
Jag och min man har väl vara nöjda i kontakten med Nordic IVF center, men det är väl en grej som jag känner att jag inte riktigt kan komma över och det är hur många av våra embryon som de egentligen bara slängde. Vi fick 5 st befruktade ägg vid första IVF:en. De odlade alla vidare till blastocyster. En fick vi tillbaka (blev inget), en till frysen (den som vi ruvar på nu) och de övriga 3 st skulle de odla en dag längre för att se om någon av dem var värda att sparas. Sen meddelade de att inga av dem var bra och därför slängdes de istället för att sparas i frysen. Vi har inte fått nån riktig förklaring till varför de inte kunde sparas (med tanke på att de ändå klarade sig till blastocyst-stadium) utan har fått höra att IVF inte går ut på att få så många embryon som möjligt, utan att poängen är att få de med så bra kvalitet som möjligt. Jo visst, det förstår väl jag också, men jag tycker ändå att det är mycket konstigt. Hade vi bara odlat 2 eller 3 dagar hade de kanske sparat allihop, och nu hade de som sagt ändå klarat sig till blastocyst-stadium. Vi valde Nordic IVF-center för att de hade bäst statistik och jag kan väl känna lite som att det kanske inte är så konstigt om de sållar embryon så hårt. Om vi behöver göra om IVF så är det absolut inte självklart att vi väljer denna klinik.
Hur som helst hoppas vi på det allra bästa, och de här ruvardagarna är TORTYR! Tyckte att brösten började ömma tre dagar efter insättning, vilket skulle kunna stämma med då embryot ska ha fäst, men det kan lika väl vara ren önskan och inbillning. På 4:e dagen fick jag en pytteliten rosa eller brun flytning som jag bara märkte när jag var på toaletten. Jag har ALDRIG mellanblödningar och tar inga mediciner nu (så det kan inte bero på det), och det skulle ju kunna stämma med tiden för en nidblödning. Men jag vet inte, jag vågar inte tro nånting. Jag hoppas något så innerligt, men som sagt så vågar jag inte tro på något just nu. Tog ett test både dag 4 och 5 som visade absolut ingenting. Men hoppet är väl det sista som lämnar.