• Communitygrodan

Nordic IVF Center Göterborg

Hej!

Vi ska snart också göra IVF på Nordic. Har gjort utredning under våren på annan klinik och skall göra IVF denna mens. Har idag varit och hämtat ut alla mediciner. Mens beräknad om ett par dagar och börjar spruta efter det. Troligen onsdag..

Har inte känt oss redo att dra igång IVF då vi har ett barn sedan tidigare som blev till på första försöket den naturliga vägen. men nu är det dags!

• Communitygrodan

Men en fråga någon skrev att man ej skulle börja på en onsdag.. Min läkare sa att det var tisdag jag inte fick börja på.. Hmm kanske bäst att ringa och kolla då det troligen är tisdag och onsdag jag har att välja på om mensen kommer som den brukar.

• Communitygrodan

Hej,

Jag ska på äggplock imorgon... Känns jätte jobbigt tyvärr. Tog Menopur 375 ie i fem dagar och org.sprutan 1 dag. Åkte till gyn här för att göra första UL på dag 6. Visade sig att jag hade två blåsor som var 20 resp 15 mm. Alltså fick jag tid för att ta dem.. Min läkare sa att "det var ett besviket dåligt resultat". Känns konstigt att åka på äggplock redan dag 8 efter 5 dagar stimulering.. Jag har ställt in mig på att det inte kommer bli något ägg.. Ringde kliniken idag och grät fram all oro. Fick ett väldigt bra bemötande från dem på tel iaf

• Communitygrodan

Nej det gick inte alls bra tyvärr. Fick ut två ägg som inte blev befruktade. Fick samtalet imorse.. Men de var duktiga, trevliga och gjorde ett super bra jobb. Jag kommer def göra nästa försök där också. Men känns riktigt tungt idag.

Måste prata med min läkare på hemma plan på måndag. Hoppas vi hinner göra ett försök till innan sommaren. Men känns som jag borde stå på lägre dos då två ägg var färdiga redan på dag 8. Känns inte som det kan bli bra kvalitet så tidigt. Hur går det för er?

• Communitygrodan

Jag tror tyvärr inte att de är så pigga. Det var ju bara två ägg som tog sig.. Vi gjorde utredningen för ett år sedan. Fick ingen siffra mer än att det var sämre än förväntat för min ålder. Har nog tyvärr blivit aämre sedan dess med tanke på resultatet denna gång. Vi har valt att vänta med att påbörja IVF då vi kände att barnaskapandet tog allt för mycket tid, ork och kraft. Och helt enkelt inte kände oss redo.

Hur många dagar har du sprutat nu? Och när är nästa Vul? Låter som bra tecken att du känner av dem nu.

• Communitygrodan

Jag hade några fler omogna också. Inte direkt drösvis med dem men nog iaf 4 till.. ???? snåla kropp!!! Vi har en dotter som kom till på första försöket den naturliga vägen. Känns lite snopet att det skulle bli så svårt nu. Jag hoppas verkligen nästa gång ger ett bättre utfall. Ska ringa till Eva på måndag efter lunch. Har redan mailat min läkare på hemma plan också. Blir lite klurigt om det inte funkar nästa gång heller då vi kommer flytta till annan stad i sommar..

Hur många försök fick du göra för att lyckas förra gången?

• Communitygrodan

Hon blir 5 i höst.. Jag är 37 så där i ligger problemet.

Ska förtydliga mig lite.. Vi gör redan Ivf på distans och åker ca 3 1/2 timme till Göteborg. Vår hem kommun nu har samarbete med Nordic. Den nya kommunen vi ska flytta till har eget centrum men tar i år inte emot privat betalande. Har inte hittat ngn som har samarbete med Nordic där. Blir lite knepigt då.. Kan inte åka 3 timmar för hemklinik och sedan tre timmar åt andra hållet. Men måste ju gå att lösa på ngt sätt..

• Communitygrodan

Hej.

Vi skall göra vårt andra försök nu i oktober på Nordic. Jag valde dem utifrån att de hade bra statistik. Men som sagt den kan vara svår att tolka. ?

Vi gick på en annan hwm klinik där de rekommenderade Nordic i Just Göteborg, inte Malmö samt en annan klinik i sthlm. Vi valde nordic. Skall göra långa protokollet denna gång.

• Communitygrodan

Är det någon mer som snart skall påbörja långa protokollet? Känner mig lite nervös för att blir galen av hormonerna och nedregleringen ????

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg