• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

pumpkinspice skrev 2016-01-11 16:37:11 följande:

Jag har börjat blöda :( . Det började igår, klart blod men ingen mensvärk och inte så mycket. Slutade efter några timmar. Idag har det varit lugnt, men nu var det en ganska tor rosa fläck på trosskyddet och lite på pappret. Nordic vill inte göra ultraljud den här veckan utan jag får vänta till nästa. Jäkla skit.

Hej! Hur har det gått för dig?
    Kram
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2016-01-19 11:04:43 följande:

Allt såg bra ut! Vi fick se ett litet hjärta som tickade på. Fick ingen förklaring på varifrån blödningen kom men plutten är kvar och växer som den ska iaf!

Härligt att höra! :) <3
  • Lotten
    Maraki73 skrev 2016-01-25 08:56:17 följande:

Vet någon om nordic gör återföring på söndagar ?

Väntar på att få utslag på ÄL stickan är på cd 13 idag och ännu inget utslag. Ska göra frysåterföring.

Jag hoppas att jag får ÄL denna månad.

Tror de endast gör på vardagarna.
  • Lotten
    Maraki73 skrev 2016-02-12 00:27:47 följande:

Jag är på RD 11 och har testat negativt fram till rd 10. Mensen skulle dykt upp i måndags eller tisdags men är sen. Gjorde ett fet 1 februari med blastocyst. Tar progesteron vaggisar på eget bevåg. Har läst om kvinnor som plussat så sent som i vecka 7.

Jag har tagit progesteron vid tidigare försök men fått min mens på dagen känns konstigt att den är sen om jag får negativt på testerna.

Hoppas det blir ett plus för er! :) kram
  • Lotten
    Maraki73 skrev 2016-02-14 17:59:58 följande:

Hej tyvärr blev det inget denna gången. Fick mens igår.

Jag ska göra en immun utredning utomlands eftersom man inte gör detta i sverige. Tror min kropp tar död på embryot. Har autoimmun sjukdom är sällan sjuk och hade höga värden av vita blodkroppar nu under ruvningen så nått är fel. Finns flera trådar härinne där kvinnor kämpar med immunförsvaret.

Nu ska jag se till att bli bra i kroppen innan jag gör nästa fet.

Tråkigt :(
    Jaså? Aldrig hört innan. Men har du fått plus ngn gång?
  • Lotten

Beräknad mens på torsdag. Kan man redan nu känna symptom på graviditet?

Vi har en paus i ivf:en och kört på själva under tiden.

• Lotten
    Maraki73 skrev 2016-02-19 20:39:51 följande:
    Hej jag har fått ett tidigt missfall och sen fått en dotter. Har gjort 6 insättningar allt som allt.

3 ET och 3 FET.

Hörde en tjej berätta om att hennes vita blodkroppar steg vid ägglossning men låg annars normalt. Hennes immunförsvar förberedde sig på att attackera ett ev befruktat ägg. Det låter helt galet men tyvärr finns det människor med agressivare immunförsvar som inte känner skillnad på cancer och embryo. Tack och lov finns hjälp att få.
    Okej. Hoppas du får hjälp! Kram
  • Lotten
    CJ1 skrev 2016-02-22 16:04:49 följande:

Hej på er,
    Har följt tråden ett tag. Hade aldrig kunnat ana hur mentalt påfrestande detta är. Men har en fråga som jag gärna skulle vilja få åsikter om.

Vi går också på Nordic sedan 1 månad tillbaka. Har gjort 1 färsk försök men det blev minus tyvärr. Har 2 fina blastocyster i frysen så skall göra frys försök nästa gång.

Vi gjorde utredningen på GBG kvinnoklinik och var mycket lättade att provsvaren var bra så vi kunde få köpa paket. Bad att få mina provsvar för någon vecka sedan och där visade det sig att mitt TSH värde var på 2,5. På alla sidor jag har kollat, bloggar, FL samt medicinska så står det att när man planerar graviditet så bör TSH ligga på 1.5 för att vara optimalt. Max 2. Vissa kliniker gör inte IVF innan värdet är under 2. Högre så ökar även risken för missfall. Har jagat dem på Nordic idag för att fråga om detta och varför läkaren sa att nivån var OK när det inte är det. Men har inte fått svar från någon än. Är det någon annan som har kollat detta?
    Jag har annars en mycket positiv känsla från Nordic.

Vad står TSH för? :)
  • Lotten
    Pipam skrev 2016-02-22 17:24:30 följande:

Hoppas Lotten!

Jag har molvärk och tyckte allt luktade starkt idag på jobbet... Säkert bara inbillning. Har BIM på fre, är på ÄL +10 idag.

Gällande TSH så behandlade de mitt värde på 2,6 och jag är nu nere på 0,9. Kolla absolut med dem gällande det! Vilken läkare hade du?

Jag har fått ett plus och det fick jag genom ivf. Vårt först försök :) dock fick jag missfall. Ändå positiv till att vi ändå fick se ett plus. Konstigt nog.

Vi valde att ta en paus för det tog så hårt på oss hela den har behandlingen. Håller tummarna för oss! :)

Jag kände av 1 vecka innan testdatum jättetydlig. Dofter som var så starka. Metalldoft från en krok som jag gick förbi på jobbet tex. En liten liten som luktade så mkt. Helt sjukt. Haha! Kaffe och ballonger luktade så starkt.

Jag känner mig trött, lättirriterad och som sist så var det som att maten satt kvar upp i halsen på mig. Inte jätteillamående men typ som om man är proppmätt.
  • Lotten
    utandig skrev 2016-02-22 15:08:55 följande:
    Hej Lotten, hoppas hoppas det är en liten. ska di vänta på mens eller ska du testa innan? 
    Väntar nog på mens :) om jag inte får några starka symptom vill säga.
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg