• Linny83

Nordic IVF Center Göterborg

Linny83 skrev 2015-10-09 15:08:56 följande:
    Förhoppningsvis kommer mensen efter helgen. Dom behövde få ett provsvar först för att kunna ställa in rätt dos. Kommer mensen typ idag så hinner dom inte få det svaret och då måste jag vänta till nästa månad.
    Oj då, missade din andra fråga... Det långa innebär att man behöver nedregleras först med en särskild nässpray. Det tar lite längre tid
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-10 07:51:36 följande:
    Okej. Tack för ditt svar.
    Hoppas ni kan börja nu så snart då :)

Det verkar som jag också kan ha sån tur när vi är där, att mensen kommer så tätt inpå.

Jag tycker det är så himla skönt att ha någon att "prata" med som går igenom samma sak. Och på samma klinik också :)
    Ja, visst är det. Om jag inte kan börja nu så borde vi börja ungefär samtidigt då nästa månad om du oxå kommer göra det korta protokollet. Jag väntar och hoppas att mensen fortsätter vara sen några dagar till så att mitt provsvar hinner komma. Hur gammal är du om jag får fråga?
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-19 07:54:35 följande:

Hur går det för er? :)

Ska ta den första sprutan ikväll. Nervöst som sjutton eftersom jag är rädd för sprutor. Men det SKA gå :)
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-19 21:45:39 följande:
    Hoppas det gått bra :) tänkt på dig!
    Nu är det bara 2 veckor kvar tills vi ska på vårt första möte. Gud vad tiden går fort!

Hur många dagar ska sprutorna tas nu då?
    Hihi, det gick ganska bra faktiskt. Jag satt och tvekade i 10 minuter innan jag till slut vågade ta sprutan. Sambon satt jämte och pratade med mig och berömde mig för jag va så duktig, hahaha. Nu ska jag ta dom sprutorna till på fredag och då ska jag även ta en annan spruta.
    Förstår att du bara går och väntar nu. Bor ni i Göteborg eller har ni en bit att åka?
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-21 05:23:20 följande:
    När beräknas det äggutplock?
    Bestäms det redan innan eller hur funkar det? :) massor med frågor från mig känner jag.

Vi bor ca 30 min utanför :) så det känns skönt. Ni då?
    Vi bor ca en timma från. Men jobbet är 30 min från, så de e bra.
    Jag får veta nästa måndag när äggplock blir. Då gör jag det andra ultraljudet. Första blir på fredag,
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-21 23:06:06 följande:
    Okej :) spännande!
    Hur mår du än så länge?
    Jag har börjat känna att det spänner lite i magen. Känns ungefär som svag mensvärk, än så länge. Kanske blir värre, har ju bara tagit tre av sprutorna.
    Jag har berättat för min chef. Tyckte att det blev enklast så. Är bara jobbigt att leta ursäkter när man behöver ta ledigt från jobbet. Du då? Har du berättat för din chef? Nu börjar det närma sig för er också. Känns det spännande/oroligt/jobbigt?
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-26 19:37:31 följande:
    Oj! :) va spännande. Gud va fort allt går nu när man är igång. Vi får höras till helgen igen då :) hoppas det går bra.

Jag är så nervös inför vårt besök på måndag!
    Jaa men eller hur! Det går snabbt när man väl är igång! Du ska se att det går bra på måndag :) Det ska bli spännande att höra hur din planering blir.
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-27 13:05:15 följande:
    Det gör det nog :) har ni kommit dit med bil? Vi funderar på var man parkerar?

Vi hörs av närmare helgen :)
    Kram
    Vi parkerar på Centralstationen. Det funkar bäst för oss. Där finns ju gott om parkeringar. Jag är jättedålig på att köra bil i Göteborg, så det får bli enklast möjliga.
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-30 12:06:20 följande:
    Hur har det gått idag? :)
    Tack, det gick bra. Det var en rätt häftig upplevelse. Gjorde ju ont, men absolut inte så ont som jag hade trott. Nu är det väntan på att få veta om någon befruktades.
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg