Nordic IVF Center Göterborg
På måndag är det dags! Spännande. Skönt med helg.
Nu har vi varit på första besöket! Massor med information såklart, snurrar i huvudet nu! Min dumma kropp har ju helt fel timing så har vi tur kan vi sätta igång med första cykeln i början av december, annars blir det början av januari. Det blir korta protokollet för oss.
Hur var det nu igen - har vi nån här i tråden som gjort en (blastocyst) återföring?
Hur gick det till? Nåt särskilt att tänka på? Får man typ nån information om embryot? Typ gradering/betyg? Har hört om andra som fått se en bild på sitt embryo - får man det på Nordic?
Det börjar närma sig för oss nu och jag är lite nyfiken. Naturligtvis spelar det ju egentligen ingen roll så länge de har koll på allt (och det har de ju!) men jag skulle gärna vilja få så mycket info om vår isbit som möjligt.
Inväntar mensen, beräknas komma nästa vecka. Sen kör vi igång med första försöket. Tiden går ju så lååångsamt nu bara för det. Hur har ni mått under tiden ni tagit sprutorna?
Vi ska köra korta programmet.
De påpekade min vikt lite när vi var där. Hade gått ner lite innan besöket och har gått ner ytterligare. Vi bestämde oss för att göra ett försök här innan jul. Det var ju såklart upp till oss om vi ville vänta eller prova.
Håller tummarna för oss alla att det ska gå bra!
Wiiiiihiiiii :) Jag är gravid!
Är på RD9 testat minus. Brösten mindre ömma och mindre spända idag. Inatt kände jag att det brände I dem. Mensvärk mest på förmiddagen nästan ingen resten av dagen. Ont i ryggen har haft det sen RD1.Tror ni det är kört ?
Hej på er. Jag har hållit mig härifrån ett tag. Har behövt smälta allt som hänt. Min graviditet slutade i missfall tyvärr. Har hämtat mig nu och ser positivt på framtiden. Vi har ju två små eskimåer i frysen. Blir troligtvis återföring i januari.
Har läst igenom och konstaterat att ni är på g. Håller tummarna för att det går bra för oss alla i tråden.
En fråga.
Måste man starta behandlingen när man fortfarande blöder?
Denna månad har min mens betett sig väldigt konstigt. Startade igår. Men har inte fått någon direkt blödning. Blödde lite mer i morse men sen avtog det igen så verkar sluta redan nu. Kliniken vill att jag startar på torsdag. Rädd att blödningen är borta redan imorgon.
Ikväll tar jag sista gonal-F och orgalutran. Imorgon sisa sprutan. Vi har äggplock på tisdag. Hoppas på att få ut fler ägg än sist gång.
Hur går det för er andra? :)