• fröken fegis

Någon mer som fått problem med magen vid IVF?!

Hej! Har precis genomgått min första IVF, eller är väl rättare sagt mitt uppe i den. Ruvar på dag 2. Ända sedan jag började med nässsprayen Synarel 13/3 så har jag haft problem med min mage. Ursäkt äckelinfo men jag har varit väldigt hård i magen och haft magknip i stor sett varje dag. Det blev något bättre när jag slutade med Synarelen och började med Gonal F sprutorna men blev sedan värre igen efter att jag tagit ägglossningssprutan Ovitrelle. Nu hade jag ET i lördags och tar sedan dess Lutinus 3ggr/dag och magen är kaos... Magknip i stort sett hela tiden, känns som att jag behöver göra nr 2 men när jag går på toaletten så går det inte... Börjar bli så förfärligt jobbigt nu... Är det någon mer som känner igen sig i det här?! Har ni blivit "normala" i magen igen när ni slutat med alla hormoner? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon mer som fått problem med magen vid IVF?!
  • En PantherTant

Jag gör FET, och har också blivit jättehård i magen, precis som man oftast är som gravid också. Beror på hormonerna man tar. Ät katrinplommon och mycket fibrer samt drick mycket så känns det bättre!

• Idis90

Hej! Känner igen mig. Gjorde mitt första Ivf försök i mars. Magen började krångla nån dag innan ÄP. Var i princip förstoppad tills jag slutade med lutinus (då mensen kom). Måste vara alla hormonerna. Hoppas det släpper tidigare för dig! Och att du får ett plus :)

• fröken fegis
    En PantherTant skrev 2015-04-20 10:53:11 följande:

Jag gör FET, och har också blivit jättehård i magen, precis som man oftast är som gravid också. Beror på hormonerna man tar. Ät katrinplommon och mycket fibrer samt drick mycket så känns det bättre!

Tack snälla för tipset! :)
  • fröken fegis
    Idis90 skrev 2015-04-20 10:53:49 följande:

Hej! Känner igen mig. Gjorde mitt första Ivf försök i mars. Magen började krångla nån dag innan ÄP. Var i princip förstoppad tills jag slutade med lutinus (då mensen kom). Måste vara alla hormonerna. Hoppas det släpper tidigare för dig! Och att du får ett plus :)

Tack för svar! Skönt att höra att det blev bättre när du slutade med hormonerna, då får man härda ut tills dess. Tack för lyckönskningen hoppas du får ditt plus du också! :)
Svar på tråden Någon mer som fått problem med magen vid IVF?!