• AmandaJakobsson80

Svullen/Ont efter Äggplock

Hej!

Vad klassas som normalt med svullnad efter äggplock?
    Hur ont har ni haft och hur svullen har ni blivit utan att vara överstimulerad?

Har ni blivit nekade insättning ?

*orolig*

Idag är det fyra dagar sedan äggplock och jag är rejält svullen men i övrigt mår jag ju bra.

• Svar på tråden Svullen/Ont efter Äggplock
  • JOHA80

Hur mycket man känner något tror jag är högs individuell. Sade de något vid äggplocket? Hade du många äggblåsor?

Det hade jag vid äggplock nu senast och för att försäkra sig om att allt var som det skulle tog de blodprov för att testa mitt östradiolvärde, för att de skulle kunna avgöra om det var lämpligt med återföring eller om de skulle frysa eventuella embryon. Jag var svullen och upplevde det som att jag fick lite samma kroppsform som Nalle Puh runt äggplocket (ej smickrande).

Jag tycker du ska ringa din klinik och fråga om detta - beskriv för dem hur det känns och fråga om de testat östradiolvärde (om du inte redan vet)..

Lycka till!!!!

• AmandaJakobsson80

nej det värdet tog de aldrig. sa bara att jag var i risk för överstimmulering. vet inte alls hur många blåsor jag hade bara hur många ägg och det var 10 så det är ju helt ok.

• JOHA80

Jag tror som sagt det bästa är att ringa dem och fråga och berätta hur du mår, så får de som är medicinskt utbildade göra en bedömning (det är trots allt deras jobb)!

Ta hand om dig och hoppas allt går bra!

Svar på tråden Svullen/Ont efter Äggplock