Att tassa till sömns
Somnar han inte om du ligger nära honom? Min dotter brukar somna om vi ligger mot varandra på sidan och jag håller om henne plus att hon får hålla min hand. Ibland behöver jag buffa på rumpan också. Hon är 7,5 månader. Nu har jag inte alls samma problem som du då min dotter sover hela nätter och äter massa mat på dagarna och dessutom tar flaska. Jag slutade amma henne på hennes eget initiativ för bara några dagar sedan, men kanske värt att testa.
Napp kanske? Det har min dotter haft sedan hon var kanske tre månader då jag höll på att bli galen av allt snuttande. Hon tog den inte först men jag försökte flera gånger varje dag och rätt som det var så fattade hon vad den var till för. Bebisar har sugbehov, så är det bara.
När min dotter var yngre somnade hon också bara i famnen och vaknade när jag la ner henne. Det löste sig när jag värmde upp nästet med en vetevärmare och så la jag vetevärmaren som en korv runt henne. Lika varmt och skönt som i mammas famn!
Nu gör vi så på kvällarna att jag sitter bredvid dottern och håller hennes hand tills hon somnat. Är hon övertrött eller orolig lägger jag mig ner bredvid henne och håller om henne som jag skrev om i första stycket. När hon somnat går jag upp. Så här har vi gjort sedan hon var runt 5,6 månader.