Placering av spjälsäng?
Hej jag undrar om man måste ha spjälsängen ståendes vid mamman sida an vängen eller om det går att ha den ståendes någon annanstans i rummet?
Hej jag undrar om man måste ha spjälsängen ståendes vid mamman sida an vängen eller om det går att ha den ståendes någon annanstans i rummet?
Okej :) tusen tack för svaret :)
Från början hade vi spjälsängen i barnrummet, sen för varje dag hamnade den närmare och närmare vår säng och sovrummet. Nu har vi tagit av ena långsidan så den står intill min sida av sängen och där sover bebisen.... Ja iallafall 30min per dygn ;) hon hamnar liksom mellan oss i sängen istället varje natt. Varje familj finner vad som passar just dem.
Vi hade spjälsängen i källarförrådet...
...sonen använde den aldrig.
Sov som ni vill. Det man behöver tänka på när det gäller spädbarn är att man har bebisen i samma rum och inte eget rum.
Okej :)
Tänk igenom hur ni gör på natten. Samsovare ni? Nattammar? Matar med ersättning? Vem går upp på natten? Utifrån det får ni bestämma vad som är mest praktiskt :)