Anonym (Betraktarens öga) skrev 2015-05-05 10:41:16 följande:
Upprepar, jag gjorde vad jag kunde men det går inte att den ena säger nej när den andra säger ja, och som ungdomsgruppen sa, det är inte ditt ansvar, det är hans. Jag har inget gemensamt ansvar för en kvinna som i lagens mening är vuxen. Jag hade dessutom en fyra år yngre egen dotter att ta ansvar för. Vi försökte få flickorna att dela rum, det skulle åtminstone ha gett oss en större integritet eftersom hennes rum låg i andra änden av lägenheten. Men hans dotter vägrade, hon skulle absolut ligga i vardagsrummet i bäddsoffa och vardagsrummet låg precis mittemot vår sovrumsdörr. Småbarnsfamiljers barn går och lägger sig om kvällarna. Det gör inte 18-åringar. Jag har haft sexliv tidigare eftersom jag också har barn men aldrig varit med om denna dygnetruntbevakning tidigare.
Och hur skulle vi för ett ögonblick ha kunnat rymma en stund när hon ringde 4 gånger i timmen så fort hon inte hade oss under bevakning?
Men Gud man stänger dörren och pökar i det tysta isf.
Vår son har sovrummet ovanför oss och inte fan kan vi ha skriksex när barnen är hemma.