Brumma skrev 2015-05-13 07:00:27 följande:
Du frågade hur jag uppfattade att du behandlade bonusföräldrar sämre än andra människor. Jag svarade på det och frågade om du behandlar andra människor likadant. Du får gärna svara på det Eftersom du påstår att du inte gör det.
Är det alltså ok att man som bonusförälder inte vågar uttrycka sig för att man då får förvänta sig att bli påhoppad? För det var ju det du skrev..
Trådstarten handlar om att många bonusföräldrar tydligen avskyr sina bonusbarn och bara borde lämna. Bara för att de inte vill ta ngt ansvar eller säger ngt negativt om sin sambos barn. Jag ifrågasätter det påståendet.
Är det off topic att diskutera ämnet? Som faktiskt är "klaga på bonusföräldrar" Eller är det off topic om man inte håller med?
Vad anser du om trådarna jag länkat till? Där klagas det och bes inte om råd. Är de dåliga föräldrar?
Jag behandlar alla lika utifrån situationen. Försöker i alla fall, jag inser självklart att jag inte är mer perfekt än någon annan.
Jag har inte sagt att det är ok att någon är rädd för att bli påhoppad, men personligen tycker jag att man förtjänar att bli påhoppad om man själv hoppar på ett barn, eller barnet ifråga förtjänar att ha någon på sin sida snarare. Man förtjänar inte att stå oemotsagd i alla fall.
Du och jag tolkar trådstarten helt olika i så fall. Jag tolkar det som att trådstartaren står på bonusbarnens sida snarare än mot bonusföräldrar i allmänhet. Och jag tolkar därmed inte ämnet som "klaga på bonusföräldrar", utan snarare att försvara bonusbarn som behöver det.
De två jag hittade som du länkat i där säger ts att den känner sig onormal och liknande och att den borde tycka om att vara med sina älskade barn och sånt, så visst, det är tråkigt att de beklagar sig över sina situationer men jag ser inte riktigt var påhopp eller illvilja mot barnen är i de trådstartarna? Du får gärna länka trådstarter där du anser att bonusföräldern skriver liknande men blir påhoppad så att vi kan jämföra det du upplever lättare.
Återigen, jag har inget emot bonusföräldrar i allmänhet, bara dem som inte bryr sig om hur de påverkar sina bonusbarn.