Anonym (L) skrev 2015-05-07 19:58:52 följande:
Ja, jag tar mig rätten att tolka sådant jag hör eller läser - vad menar du annars att man ska göra med information man får? Jag tolkar den precis som du gör, inget konstigt med det.
Det är för mig stor skillnad på att be om råd och att bara klaga, och det har inget att göra om personen är bonusförälder eller biologisk förälder - jag tycker inte det är okej att klaga på sina barn alls. Däremot är det bra om man ber om råd från andra när man själv hamnat i en situation som man inser att man inte har verktyg för att hantera, vilken slags förälder man än är.
Du får gärna förtydliga hur du uppfattar att jag behandlar bonusföräldrar sämre än andra människor, för det är nämligen inte sant.
Den sista meningen du skrev är precis det som får mig att må dåligt och bli arg också, speciellt när det riktas mot barn.
Jag förstår helt enkelt inte hur du kan tolka ett inlägg som riktar sig till den här tråden och dess skribenter till att handla om vad hennes sk bonusbarn säger.
Självklart får man klaga lite - hellre skriva av sig här så man inte behöver göra det till barnen...
Hur du behandlar bonusföräldrar sämre? Tja - det räckte med meningen "Om det spelar så stor roll så låt bli att skriva i dessa forum så kan ingen kommentera negativt på det ni skriver i så fall så slipper ni det.".
Fast du kanske anser att alla som skriver här - i känsliga rummet - får ta ansvar för andra människors agerande? Att man som bonusförälder inte skall kunna uttrycka sig av rädsla för att bli påhoppad är inte ok. Och att på allvar föreslå det som ett alternativ är att särbehandla bonusföräldern. Men som sagt, du kanske hade sagt likadant till en nybliven mamma som varit utom sig av trötthet och skrivit att hon inte orkade mer och fått massa elaka påhopp? Eller en tonårsmamma som frågat hur hon skulle lösa det med dottern som vägrar hjälpa till hemma? Och får en massa skit kastat i ansiktet för det?
Vill man inte bli påhoppad av en mobb så uttryck inte dina känslor...
Hur är det med mobbade barn? Säger du att de kan klä sig annorlunda eller inte uttrycka att de inte tycker som sina klasskamrater för om de låter bli att uttrycka sig så kan ingen säga ngt negativt om dem?