JeEl skrev 2015-05-05 07:38:42 följande:
Hej, behöver lite positiva ord som hjälp för att ladda om inför ännu ett FET.
Vi har nu genomgått ännu en resultatlöst FET,den tredje insättningen som inte givit något plus på stickan.
Jag känner mig lite uppgiven, på något sätt känns det som att det här inte kommer att funka för oss. Alla andra som jag hört talas om som har blivit gravida genom IVF har lyckats på första eller andra försöket. Känns som att om det inte har funkat efter tre försök så är det något som är fel som gör så att ägget inte fäster.
Snälla, finns det någon som har något uppmuntrande att berätta eller säga vad gäller detta. Behöver lite hopp om att det kan funka nästa gång. Har ytterligare ett ägg i frysen som vi ska försöka få insatt innan sommaren om allt klaffar med ägglossning.
Hej!
Jag förstår din frustration.. fick just minus efter 4:e insättningen (jag har aldrig plussat). Vi har en blastocyst i frysen som vi ska försöka med efter sommaren men efter det är våra landstingsfinansierade försök slut. Jag försöker peppa mig med att läsa om folk som lyckas efter många insättningar, och att läkarna tycker att vi har goda chanser att lyckas - enligt dem är det upprepning som gäller i väldigt många fall.
Läste om en läkare som sa att insättningar/försöka bli gravid är som att slå en tärning och vänta på att få en sexa. Ibland har man otur och så tar det flera försök innan man lyckas, men att det inte betyder att det är något fel på tärningen. Jag tyckte det gav lite tröst.
Jag har dessutom hört om folk som lyckats när de medicinerat för att sänka immunförsvaret, alt när de tagit trombyl eller lagt om kost. Det finns många vägar att pröva när det kommer till detta.
Lycka till!