Min 7-åring klarar inte att sova ensam..
Hej, jag undrar om någon har några bra tips till mig..
Jag och pappan till barnet är separerade sen fyra år tillbaka, och hans flickvän efter mig har två barn sen tidigare som hon har på heltid.
Vi har vår dotter två veckor i taget eftersom det passar bättre, och problemet är att när hon är hos dom så delar hon alltid rum med det ena barnet.
Detta gör att hon inte vågar sova själv hos mig, och min nya fästman har inga barn sen tidigare.
Så hon vaknar 2-3 gånger per natt om jag inte sover hos henne, och väcker mig så jag måste in och sitta med henne tills hon somnar, vilket gör att jag förlorar mycket sömn.
Jag har försökt allt, jag går in till henne tills hon somnar om och om igen, och ibland är jag så trött så jag stannar där. Ibland sover jag med henne från början för att jag inte orkar bli väckt. Jag har försökt med att sova hos henne varannan natt om hon inte väcker mig den andra, jag har försökt muta med present om hon sover en hel natt, osv osv. Men ingenting funkar.
Hon säger att hon har läskiga drömmar, att hon är rädd och att hon är van vid att sova med sällskap osv.
Så jag tar mycket tacksamt emot alla tips ni kan tänkas ha.
Tack på förhand.