Jag mår så dåligt hjälp
Jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det här. Jag har en sen abort i mitt bagage när jag var yngre.
Min sambo och jag (24&28år gamla) fick en son som nu är 7 månader. Tyvärr ville inte min sambo behålla barnet men jag körde över honom då jag sa att jag aldrig igen kommer att göra en abort. Han är nu en fantastisk och stolt pappa till våran son och ångrar inte honom en sekund. Men nu är jag gravid igen, ja vi använde preventivmedel. Kondomen sprack och jag tog ett dagen efter piller direkt på morgonen när Apoteket öppnat. Jag vill så gärna behålla men jag kan inte köra över honom igen och jag har dessutom vår son att tänka på. Jag kan inte splittra vår familj och sedan stå ensam med två barn. Han anser att vi inte skulle klara två barn rent ekonomiskt vilket är absurd då vi har en bra inkomst. Jag har nu sagt till honom att jag vill behålla och vet att vi skulle klara detta ekonomiskt samt hur vi skulle lösa det hela som han anser att är ett problem, men har också sagt att han får det sista ordet i detta då jag inte kan göra så mot honom igen och ignorera hans vilja. Han pratar dock inte om det och har fortfarande inte sagt ett ord om detta. Jag vet inte egentligen vad jag söker efter.. Stöttande ord, erfarenheter eller bara att få skriva av mig i denna jobbiga stund..