• Veden

Så rädd för missfall

Känner igen mig i oron...den är sjukt jobbig. Hade två tidiga mf i v.5-6, första i september och andra i december. Började äta levaxin för sköldkörteln och blev gravid igen...blev gravid igen i februari och är nu i ca v. 16-17 :). Vi fick ett tidigt vul i v 8 för att kolla att hjärtat slog då min gubbe ringde och pratade om vår oro...bokade sen ett privat i v.14 för att se att lillfisen hade klarat sig över största riskveckorna. Jag tyckte det lugnade mig att ha små milstolpar (ul besök) att fokusera på...vet inte riktigt om jag har nåt bra tanketips. Hålla sig sysselsatt är bra. Storstäda, (med såpa då såklar ;)), jobba umgås med folk mm. Rekommenderar starkt att inte googla. Mina tuttar gjorde ont till och från. För det mesta blev de ondare ju längre dagen gick, på morgonen kunde de vara helt som vanligt och jag vaknade med lite småpanik de gångerna...

• Veden

Jag vet! Googlade nästan ihjäl mig ett tag där, pojkvännen fick sätta stop tillslut. Man kan inte påverka något alls ändå. I efterhand ångrar jag mitt googlande. Tror inte man blir glad eller mår bättre av att läsa om andras olycka. Vilken vecka tror du att du är i nu?

Svar på tråden Så rädd för missfall