• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • hsh

Frös som en tok inatt, hade värmefilt på full fräs, tjocksockar samt långärmad tröja. Vaknade med halsont och illamående. Varit lite halvdålig i magen även.. Sjukanmälde mig och ligger nu i sängen. Har ingen som helst matlust, vill bara äta glass och annat skräp. :/ Jag är lite orolig över min köldkörtelnivå. Den var låg tidigare men ej gräns nivå så jag fick ingen utredning men är rädd att det ska påverka min graviditet ..

• AnneliR

Lite nyfiken, vad jobbar alla med här inne? :) tungt jobb eller lätt? Jag jobbar inom hemtjänsten och känner att det kan vara lite jobbigt ibland pga alla olika lukter, är mkt känslig för äckliga/starka lukter och just nu är det typ 100 gånger värre!

• hsh
    AnneliR skrev 2015-05-20 07:49:21 följande:

Lite nyfiken, vad jobbar alla med här inne? :) tungt jobb eller lätt? Jag jobbar inom hemtjänsten och känner att det kan vara lite jobbigt ibland pga alla olika lukter, är mkt känslig för äckliga/starka lukter och just nu är det typ 100 gånger värre!

Jag städar på sjukhus, vilket är ganska tungt. Utsätts också för mycket bakterier vilket gör mig ganska nervös.. Jag reagerar mest på min egen andedräkt just nu. Haha. Men kan tänka mig att du påverkas mycket av hemtjänsten med lukter där. .
  • Aqq1

Jag är hemma med 19 månaders, skulle det inte bli bebis till våren skulle jag börjat plugga till förskollärare, har arbetat som barnskötare på fsk innan min mammaledighet

• fruannie

Jag blev lovad vul vid senaste missfallet till nästa graviditet så ska ringa o boka de. Problemet är bara att jag jobbar natt o sover när kk har telefontider men jag får väl hålla mig vaken någon morgon.

Sätter upp delmål, att komma förbi de dagar jag fått missfall förut att komma till vul och att komma till semestern. Alla mina missfall har skett nattetid på jobbet så har lite ångest att gå till jobbet om kvällarna. Men om 3,5 vecka har jag 7 veckor semester som nog gör mig gott.

Jobbar i en nattpatrull och hjälper funktionshindrade så inom vården.

• Aqq1
    fruannie skrev 2015-05-20 15:09:44 följande:

Jag blev lovad vul vid senaste missfallet till nästa graviditet så ska ringa o boka de. Problemet är bara att jag jobbar natt o sover när kk har telefontider men jag får väl hålla mig vaken någon morgon.

Sätter upp delmål, att komma förbi de dagar jag fått missfall förut att komma till vul och att komma till semestern. Alla mina missfall har skett nattetid på jobbet så har lite ångest att gå till jobbet om kvällarna. Men om 3,5 vecka har jag 7 veckor semester som nog gör mig gott.

Jobbar i en nattpatrull och hjälper funktionshindrade så inom vården.

Har du barn sen innan? Eller är det sitt första?
  • fruannie
    Aqq1 skrev 2015-05-20 15:26:36 följande:
    Har du barn sen innan? Eller är det sitt första? smile1.gif
    Jag har en son som blir 4 i sommar. Den graviditeten var iof inte planerad men hade inte den här oron överhuvudtaget och inga missfall sen innan.
  • Aqq1
    fruannie skrev 2015-05-20 15:41:55 följande:
    Jag har en son som blir 4 i sommar. Den graviditeten var iof inte planerad men hade inte den här oron överhuvudtaget och inga missfall sen innan.
    Okej, nä inga mf för mig innan heller.
  • hsh

Jag blir så orolig. Mer och mer oro och mindre och mindre glädjetankar. Jag drabbades av magsjuka i v.6 (5+4) förra gången då det avslutades med mf i v.9 och den här gången i v.6 (5+2) så har jag drabbats av en förkylning.. Känns som att min kropp inte vill vara gravid.

• Aqq1
    hsh skrev 2015-05-20 16:24:31 följande:

Jag blir så orolig. Mer och mer oro och mindre och mindre glädjetankar. Jag drabbades av magsjuka i v.6 (5+4) förra gången då det avslutades med mf i v.9 och den här gången i v.6 (5+2) så har jag drabbats av en förkylning.. Känns som att min kropp inte vill vara gravid. smile4.gif

Ja förstår att du blir orolig, men har aldrig hört att förkylning kan framkalla missfall så det är säkert ingen fara. Själv är jag också jätteorolig men försöker tänka att, idag har jag fått vara gravid och njuta utav det, och imorgon är en ny dag den tar jag då. Hjälper ibland, för jag är ju faktiskt glad att jag är gravid just idag iallafall
Svar på tråden Så rädd för missfall