Inlägg från: strawberri |Visa alla inlägg
  • strawberri

Så rädd för missfall

Jag känner mig fortfarande orolig trots att jag känner bebisen flera ggr per dag. Är livrädd varje ggn jag går på toaletten eller om jag känner (ursäkta) att det kommer som en flod med flytningar att det ska vara blid igen :( har peppar peppar inte blödit mer sen i början på juli men jag tar inget för givet :/ går in i v 20 på lördag och nästa tisdag ska vi på RUL och dagen efter könsul :) hoppas ni andra mår bra trots oro och allt det går vägen för oss alla!

• strawberri
    zaza21 skrev 2015-07-31 03:29:19 följande:

Hej hej:)
    Tänkte fråga om någon vet om det är okej eller inte att färga håret under graviditet?

Ja frågade min frisör sist ja klippte mig va i vecka 9 då ungefär o hon sa att det inte va någon fara alls att färga håret, man kanske ska va försiktig att andas in om det doftar starkt med att färga håret är ingen fara, bara det att det kan bli missfärgat (det nya håret som växt ut) om man har otur.
  • strawberri

Jag går in i v 21 på lördag. Mår bra men är trött till o från. Va på ultraljud igår och allt såg bra ut och så fick vi veta att vi väntar en flicka :) känner henne röra sig o sparka flera ggr om dagen nu så mysigt!

• strawberri
    Mayy skrev 2015-08-09 09:06:32 följande:

Är i v 10 nu, och helt plötsligt nu på morgonen så har jag inte längre ont i brösten. Är det normalt, kan det bli så? Från att ha haft superont i dom så känns det ingenting! Läste att symptomen ofta försvinner innan missfall så känner mig så orolig nu :(

Sådär fick jag också några ggr både denna och förra graviditeten, det ömma försvann men efter några timmar hade jag ont igen och nu är dom ömma hela tiden (är i v 21). har du andra symtom kvar?jag både blödde och det ömma försvann s trodde det värsta men på ett vul levde bebis och hade växt som hon skulle. så det behöver inte betyda det värsta.
  • strawberri
    Marie14 skrev 2015-08-13 12:01:09 följande:

Är nu i vecka 15.

Börjar bli orolig inför ultraljudet.

Är så rädd att det inte ska finnas något innan.

Har fått mage nu och måste ha gravidkläder.

Har många symtom kvar, idag mår jag illa och är yr etc.

Jag har haft två missfall innan denna grav, då hade jag inte symtom efter vecka 10. Sen började blöda i vecka 12-13.

Finns det någon här som kan lugna mig?

Att du har symtom tyder på en "stark" graviditet. Det sa min barnmorska och symtomen brukar ju to.m lugna sig efter ca 3 månader men du känner dom fortfarande plus att du börjat växa så det är nog precis som det ska vara :) men jag är lila orolig som dig. Har också haft ett missfall (ma) och trots att jag är i vecka 21 o känner bebisen varje dag samt att ALLT såg bra ut på rul så är jag orolig. Men det är nog bara en naturlig instinkt vi mammor har :)
  • strawberri

Lycka till på era RUL! Med m7g gpr det också framåt. Känner o ser sparkar på magen varje dag nu och magen växer sakta men säkert. Jag fick också en chock +12 kg!!! Men blir inte förvånad då jag gick upp 32 min förra graviditet. .. :(

Känner av mycket foglossning och kam ibland knappt gå pga smärta o vända sig i sängen ska vi inte prata om :( är i vecka 22 nu.

• strawberri

Jag känner mig liiiite lugnare. Dock livrädd för blödningar och vissa dagar när hon är lugnare än vanligt. Då blir jag jätteorolig :( går in i vecka 24 imorgon :)

• strawberri

Oroar mig också för gravpenning. Skickade in ansökan häromdagen. Jobbar också i vården som usk inom många områden då jag jobbar i en bemanningsenhet. Blir hemtjänst, korttidsboende, säbo, personlig assistans, LSS med psykiskt sjuka mm så mycket tunga lyft, hot om våld som kan förekomma mm :( börjar bli riktigt tungt nu känner jag! Har foglossning och ont i ryggen emellanåt :( har ni andra ansökt? Skickade ni med nåt läkarintyg?

• strawberri
    WiMe06 skrev 2015-08-28 22:35:32 följande:

Jag är också rädd för blödningar då jag haft det en del till och från, men på nåt sätt har jag förlikat mig med tanken att jag säkert kommer få nån mer blödning, då trombylen gör mig mkt mer lättblödande.

Samma här! Äter dock inte trombyl men man tänker att blödning kan ju komma. Man är nästan inställd på det :(
  • strawberri

Jag o min chef fyllde i mina papper ihop. Hon va jättebra o gav mig råd o tips på hur och vad jag kunde skriva med som hade med arbetet att göra.

Svar på tråden Så rädd för missfall