Inlägg från: strawberri |Visa alla inlägg
  • strawberri

Så rädd för missfall

WiMe06 skrev 2015-08-31 08:55:09 följande:

Pratade med min chef nu och vi ska ses på onsdag och fylla i papprena om gravidpenning. Är det bara en blankett som min chef måste fylla i eller är det fler?

ja v 20 kändes som en stor milstolpe! jag har var 5 vecka som mål :D går in i v 25 på lördag så det är ett mål att ha nått dit :) det är 2 lappar chefen ska fylla i om ja inte minns fel :S
  • strawberri

Jag har börjat må illa igen till o från :( är supertrött till o från o kan somna när som helst i princip :( ska till BM på nästa besök på tisdag o kolla mått, ta prover lyssna på hjärtat mm får se om man kanske behöver järntabletter?

• strawberri
    fruannie skrev 2015-09-03 17:02:42 följande:

Yes fick min graviditetspenning beviljad från och med 18 november :) tyckte de var riktigt snabba att besluta faktist. De hade alla papper de behövde (moderskapsintyg, omplaceringslappen från chefen och så min ansökan om graviditetspenning) i måndags och fick brev idag om att de var beviljat.

Grattis! va skönt att veta att du får gå hem tidigare, undrar med va du jobbar med? :) hoppas innerligt att min ansökan också går igenom! jobbar som undersköterska inom vården och har redan nu ont i kroppen av alla lyft osv :( får isf gå hem 26 oktober o har bf 25 dec.
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-09-07 17:29:18 följande:

Gud vad skönt inte länge kvar nu då.

Nae ca 7 veckor så bara räkna ner nu
  • strawberri

Såhär ser jag ut :) gick in i vecka 26 igår, mår bra men har blivit jättetrött och yr igen och har foglossningar, kan knappt vända mig i sängen på nätterna. Magen växer på sig och bebisen sparkar där inne och vänder o har sig. Så mysigt! Har inte haft blödning sedan 2 juli och jag hoppas det inte kommer tillbaka :( Men oron finns där varje dag :( Har som sagt fått min gravpenning beviljad fr.om 26 okt :) Hur gr det för er andra?
  • strawberri
    fruannie skrev 2015-09-15 14:30:09 följande:

Börjar få sammandragningar rätt ofta och är rädd för att de betyder nåt dåligt. Förra graviditeten hade jag inte sammandragningar förens sista månaden o nu är jag bara i vecka 23.

Tror du kan va lugn. Jag har haft sammandragningar sedan v 17 ca flera ggr om dagen. Hade ännu fler förra graviditeten. Det är jättevanligt och bara livmodern som tränar. Så länge dom inte gör ont eller du blöder är det förhoppningsvis ingen fara.
  • strawberri
    emzerus skrev 2015-09-15 21:23:19 följande:

Undrar ifall det är fler i denna tråd som haft blödning i tidig graviditet där det ändå gått vägen?

Är kanske dumt att jag griper efter halmstrån men orkar bara inte med ett 4e missfall o hoppas ju så innerligt att det kan ske ett mirakel för oss nu!

jag! vecka 9+ och vecka 13+ går in i v 27 på lördag :)
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-09-16 10:03:13 följande:

Gud vad tiden går, v 27 redan

Ja sjukt fort! Vilken vecka är du i nu? :)
Svar på tråden Så rädd för missfall