• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • strawberri

Förstår det! Är precis lika dan! Min son blir 3,5 nu i maj :) hur gammal är din? :)

Aqq1 skrev 2015-05-16 20:02:30 följande:

Hej! Skönt att ha sett ett litet hjärta, längtar också efter att gå göra de! Men kan tänka mig att oron är stark ändå, själv var jag inte alls orolig vid min graviditet med sonen eller innan jag fick första mf men nu är jag superorolig. Hur gammal är din pojk?

• Aqq1
    strawberri skrev 2015-05-17 12:47:08 följande:

Förstår det! Är precis lika dan! Min son blir 3,5 nu i maj :) hur gammal är din? :)

Okej mysigt, min är 19 månader
  • AnneliR

O fy vad jag mår illa efter att ha druckit kaffe idag! Kunde inte dricka det med mina pojkar heller utan att må illa, något speciellt ni känner som gör att ni får illamående lätt?

• hsh
    AnneliR skrev 2015-05-17 15:34:07 följande:

O fy vad jag mår illa efter att ha druckit kaffe idag! Kunde inte dricka det med mina pojkar heller utan att må illa, något speciellt ni känner som gör att ni får illamående lätt?

Jag går runt och stör mig på min andedräkt typ.. Haha. Borstar tänderna såklart men tycker det luktar gam ändå. Sen tycker jag det luktar sopor eller avlopp ganska ofta.. Inte så mycket illamående men liksom allmänt känslig för illaluktande saker. Skulle inte förmå mig att äta t.ex fisk som luktar starkt! Då skulle jag nog må illa.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-17 15:34:07 följande:

Jag mår illa om det går för lång tid mellan jag äter, kanske därför jag gick upp 25 kg sist haha. Men spydde första gången idag, hoppas dock det var en engångs företeelse slapp det helt under min förra graviditet, o de e ju alltid skönt att slippa, men samtidigt skönt att ha symptom ändå
  • AnneliR

Har nu ringt och bokat första ultraljudet :) 11 juni kl 11:00, är då i vecka 7+5 och borde kunna se hjärtat slå.

Börjar redan nu bli svullen om magen på kvällarna, oroar mig lite då jag ska gifta mig den 27 juni.. Kommer då vara i v 10 och hoppas att det inte syns något. Hur mår ni alla andra? :)

• hsh
    AnneliR skrev 2015-05-18 08:37:30 följande:

Har nu ringt och bokat första ultraljudet :) 11 juni kl 11:00, är då i vecka 7+5 och borde kunna se hjärtat slå.

Börjar redan nu bli svullen om magen på kvällarna, oroar mig lite då jag ska gifta mig den 27 juni.. Kommer då vara i v 10 och hoppas att det inte syns något. Hur mår ni alla andra? :)

Så två dagar efter mitt vul har du ditt Spännande! Jag kommer vara i vecka nio då. Nervöst men jag längtar!

Det bör ju gå ner sig. Svullnaden är väl en reaktion på hormoner Jag är hungrig som attan men har noll matlust typ. Frukost är en pina. Vill bara äta snabba kolhydrater och sånt med mycket fett. :/
  • Aqq1

Jag ska på vul den 4/6 jag är då i vecka 8 (7+2) borde väl inte vara några problem att se hjärtat då? Ville haft en vecka senare egentligen men de fanns inga tider då. Ska bli så skönt att förhoppningsvis få se den, men så nervöst och oroligt.

• AnneliR

Vad jag läst så ska man kunna se hjärtat i vecka 6+, en del kan säkert det tidigare än så. Ser fram emot vul men kommer nog vara extremt nervös den dagen. Jag håller mig lugn så länge inga färgade flytningar kommer, vågar inte ens ha sex nu fram till vecka 12,vet att det inte kan framkalla missfall men för säkerhets skull så avstår vi ändå. Försöker som sagt att inte tänka så mkt på att jag är gravid utan leva som vanligt och det funkar bra än så länge :)

Svar på tråden Så rädd för missfall