Inlägg från: Smultronsblomma |Visa alla inlägg
  • Smultronsblomma

BF januari 2016

Hej allihopa,

Jag hoppar in här :) bf 4 januari 2016, på min mors födelsedag. Är i v 14 nu (13 + 2).

24 år med sambo på 25 år. Flyttar till nybyggt hus 15 juli, ska bli så skönt!

Bostadsrätt nu på 63 kvm så känns lite trångt bland flyttkartongerna nu.

Tidigare har jag haft två missfall på raken, ett 2013 och ett 2014. Båda tog rätt hårt och därav lång tid emellan. Första gången fick jag mf en dag innan v 14, dvs 12+7 men fostret var dött sedan v 8 så gick 6 veckor utan att kroppen märkte. Andra gången var i v 12 men även den hade dött 6 veckor tidigare, dvs v 6. Ingen av dessa gångerna har jag mått illa eller så men det har jag gjort nu.

Dock så har jag fortfarande svårt att glädjas åt detta eftersom jag är rädd att kroppen inte reagerat även denna gång men som sagt så känner jag mer symptom denna gång. Dock så har illamåendet avtagit nu för det mesta.

Jag har valt att inte göra nått extra ul då jag känner att det ger lite falska förhoppningar :(

Men jag hoppas verkligen att det är ett knytte som lever därinne nu :)

Är det bara jag eller är det fler som är beräknade i början av januari som är oroliga att få för tidigt så det blir i december? Jag vill ju inte att mitt barn ska bli fött i slutet av året, har haft en del kompisar under uppväxten som är födda i december och dom var sist med allt och kände sig alltid utanför :/

Ha det fint och lycka till alla härliga mammor!

Svar på tråden BF januari 2016