• Ego Lovers

Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet

Tycker du ska svara henne att du är ledsen för hennes skull att hon inte har blivit gravid och att du också haft svårt för att bli gravid.

Men att hon inte har någon som helst rätt att spy sin galla över dig. Hon blir inte mer gravid för det.

Fy fan va osmakligt egentligen.

• Ego Lovers
    Anonym (Bitter vän) skrev 2015-05-17 09:03:51 följande:

I det läget hade jag direkt brutit kontakten med bittra psychoväninnan eftersom hon helt verkar ha tappat konceptet för vad man säger och inte. Låt inte hennes bitterhet gå ut över din lycka, klart du gjort rätt att lägga ut bilden på FB, suveränt att dela glädjen med världen när man själv är redo.

Håller med att TS ska ta bort människan från Facebook eftersom människan inte kan hantera sitt konto.
  • Ego Lovers
    Lilje skrev 2015-05-18 19:14:35 följande:
    Skall man hålla tyst om allt bra i sitt liv då, ifall någon har det svårt? Om jag är nykär kan jag ju inte ens ändra förhållandestatus, för jag känner folk som är ofrivilligt singla. Inte nämna något om mitt nya jobb, dom som är arbetslösa kan må dåligt. Inte nämna restaurangbesök eller resor, för någon har ju inte råd med det. Vad kan man skriva på fb numera?
    Ja det nya Sverige. Ingen vet någonting om någon för ingen vill kränka eller bli kränkt. Alla blir främlingar inkl familj, släkt och vänner
  • Ego Lovers
    uglygodcilla81 skrev 2015-05-18 20:44:02 följande:
    Haha, så sant... Speciellt den sista ????

Seriöst, man får bli ledsen över andras lycka, men att skälla ut dem för det, vad är det för idioti? Lite mer förlåten om man skulle råka säga något vid en diskussion IRL, men att sitta och författa ett sådant bittert mail och sedan trycka på sänd???

Mitt barn blev hjärnskadat och lärde sig inte att gå som alla andra ettåringar, ska jag få rätten att sitta o skälla ut alla som lägger ut bilder oå sina barn när de tagit sina första steg?
    Gränslösheten har blivit väldigt stor idag. Folk vet inte när de ska hålla tyst och har svårt för det sociala samspelet.
  • Ego Lovers
    Anonym (ofrivilligt barnlös) skrev 2015-05-18 22:11:18 följande:
    Vad roligt att du inte har något annat för dig än att missuppfatta mig! Du som är värsta provoceraren själv borde väl förstå att man måste ta en diskussion långt åt båda kanterna för att få en bred och djup debatt? Kanske du som inte pallar trycket helt enkelt! ???? Tycker inte att man behöver lägga upp allt på Facebook, tycker inte att det är okej med personangrepp, tycker dock att de flesta som kommenterat här alla går till personangrepp mot Ts vän vilket är lika fel därför försvarade jag hennes position, mycket dubbelmoral och jag tycker alltid att det är viktigt att ha alla perspektiv till hands när man diskuterar. Där har du mina personliga åsikter kring detta! Jag hoppas att ts kommer över detta och fokuserar på sin mammalycka för det är vad jag skulle ha gjort för att lite senare försöka reda ut det med min vän! Tack och god natt!
    Nu har du inte förstått vad personangrepp är.

Ingen här har gått till personangrepp mot TS vän då TS vän inte finns i tråden. Ett personangrepp för att det ska kunna kallas just ett personangrepp måste vara direkt riktat mot personen i fråga. Inte något msn diskuterar med andra på ett forum. Så länge vännen inte hittar tråden är det inget personangrepp.

Självklart har man all rätt att lägga upp precis vad man vill inom ramarna för Facebooks regler. Men DU tex har inte rätten att ha vem du vill som vän på Facebook utan det är dina vänner som bestämmer om de vill vara vänner med dig alternativ om du vill vara vän med dom. Och du har ingen rättighet att kritisera deras innehåll och absolut inte ta ifrån dom lyckan när de väntar barn. Skulle du själv vilja att någon kom och tog ifrån dig lyckan när du lyckats bli gravid. Komma med pekpinnar och be dig skämmas? Jag tror inte det. Du skulle vilja vara glad, lycklig och få njuta av graviditeten. Den som du suktat efter och drömt om som blivit verklighet.

Hur kan man ens vara så urbotad korkad och ta ifrån någons lycka över att de äntligen väntar barn. Vissa kanske har längtat sedan de varit små barn och bli mamma men väntat på rätt man och tillfälle. Man ska inte behöva gömma sig skälv eller sina barn för idioter.

Klarar man inte av det får man unfriend dessa människor som har barn eller är i fertil ålder.
  • Ego Lovers
    Anonym (ofrivilligt barnlös) skrev 2015-05-19 06:39:32 följande:
    Alltså ni har verkligen svårt att fatta.. Klart att hon visar förståelse när hon går till personangrepp.. Är ni dumma på riktigt? Hon får förståelse när TS och hon sätter sig ner och TS får berätta varför hon la upp ultraljudsbilden.. Du skapas förståelse! Ni har ju hängt upp er på själva situationen den har jag lämnat för länge sedan!
    Varför måste TS förklara och vad ska hon förklara. Hur hon och hennes man knullade och blev gravida eller hur läkaren plockat ut ägg efter TS fått ta massa sprutor och hur läkaren befruktade TS ägg med makens spermier och satte tillbaka det och 18 veckor senare fick hon se sitt barn på RUL och blev så glad att hon ville dela det med hela världen?

TS har absolut ingenting att förklara för den människan för hon har ingenting med TS graviditet att göra. TS ska varken skämmas eller känna skuld för andra mindre lyckligt lottade.
Svar på tråden Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet