Anonym (ofrivilligt barnlös) skrev 2015-05-18 22:11:18 följande:
Vad roligt att du inte har något annat för dig än att missuppfatta mig! Du som är värsta provoceraren själv borde väl förstå att man måste ta en diskussion långt åt båda kanterna för att få en bred och djup debatt? Kanske du som inte pallar trycket helt enkelt! ???? Tycker inte att man behöver lägga upp allt på Facebook, tycker inte att det är okej med personangrepp, tycker dock att de flesta som kommenterat här alla går till personangrepp mot Ts vän vilket är lika fel därför försvarade jag hennes position, mycket dubbelmoral och jag tycker alltid att det är viktigt att ha alla perspektiv till hands när man diskuterar. Där har du mina personliga åsikter kring detta! Jag hoppas att ts kommer över detta och fokuserar på sin mammalycka för det är vad jag skulle ha gjort för att lite senare försöka reda ut det med min vän! Tack och god natt!
Nu har du inte förstått vad personangrepp är.
Ingen här har gått till personangrepp mot TS vän då TS vän inte finns i tråden. Ett personangrepp för att det ska kunna kallas just ett personangrepp måste vara direkt riktat mot personen i fråga. Inte något msn diskuterar med andra på ett forum. Så länge vännen inte hittar tråden är det inget personangrepp.
Självklart har man all rätt att lägga upp precis vad man vill inom ramarna för Facebooks regler. Men DU tex har inte rätten att ha vem du vill som vän på Facebook utan det är dina vänner som bestämmer om de vill vara vänner med dig alternativ om du vill vara vän med dom. Och du har ingen rättighet att kritisera deras innehåll och absolut inte ta ifrån dom lyckan när de väntar barn. Skulle du själv vilja att någon kom och tog ifrån dig lyckan när du lyckats bli gravid. Komma med pekpinnar och be dig skämmas? Jag tror inte det. Du skulle vilja vara glad, lycklig och få njuta av graviditeten. Den som du suktat efter och drömt om som blivit verklighet.
Hur kan man ens vara så urbotad korkad och ta ifrån någons lycka över att de äntligen väntar barn. Vissa kanske har längtat sedan de varit små barn och bli mamma men väntat på rätt man och tillfälle. Man ska inte behöva gömma sig skälv eller sina barn för idioter.
Klarar man inte av det får man unfriend dessa människor som har barn eller är i fertil ålder.