• Fröken Smilla

Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet

Anonym (Undran) skrev 2015-05-17 11:23:18 följande:

Man kan väl glädjas i familjen? Det är väl ändå familjen som är viktigast? Varför måste man ropa ut till alla att man är gravid? Räcker det inte med familj släkt o vänner. Jag förstår inte detta bekräftelsebehov.

Det är intressant att du kategoriserar väldigt många olika människor på det viset.

Jag tex har goda vänner över hela världen och fb är ett jättebra sätt att inkludera dessa vänner i vår glädje. Andra har säkert andra syften med att lägga upp UL-bilder. Men att du klassar in alla som bekräftelsesökande är mest märkligt. Som att du känner alla. Din reaktion är dock intressant ur ett sociologiskt perspektiv! precis som de olika anledningarna till att lägga upp bilder på fb.
  • Fröken Smilla

TS: jag tycker din lycka är befogad och självklart ska du uttrycka den på det viset du vill jag har själv varit ofrivilligt barnlös i många år, och stundtals har det varit svårt för mig att se sådana bilder på FB. Men det var min egna kamp och känslor jag fick ta itu med, jag skyllde självklart inte på den som lagt ut bilden. Jag hade även då full förståelse att man ville dela med sig!

Livet är inte rättvist alltid och man måste lära sig att ta smällarna, och inte bli sur på andra för att de har något man själv önskar. Jag lade själv ut bild från ultraljudet på fb, jag har fått vänta länge på att känna denna glädje! Och så underbart att få dela med sig!

• Fröken Smilla
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-17 17:58:25 följande:

Haha, du är rolig du.. Undrar vad det är man skulle vara avundsjuk på? Jag behöver inte höra, åh va fina bilder! Åh va duktig du är! Åh vilka söta barn du har osv osv.. Jag har inte Facebook, kommer aldrig att skaffa. Jag lever i verkligheten och har ett bra liv. Tänk lite på rapporten om barnen som nu har kommit till tals, som känner sig kränkta av att föräldrarna lägger ut bilder på dom. Sorgligt, det är vad det är. Adjö på er :)

Du lever i verkligheten men är här inne och kommenterar massor anonymt? Rimmar inte riktigt rätt. Men det verkar ju få dig att må bra och leva ett bra liv. Grattis!
Svar på tråden Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet