• Anonym (Undran)

Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet

Fast varför lägger man upp en bild på ett foster? Tänk om nåt går snett och alla vet sen. Kan bli jobbigt med många som ska beklaga. Jobbigt känslomässigt...

• Anonym (Undran)

Jag är väl en av de få människor som inte har behov av att lägga ut bilder överhuvudtaget. Förstår inte vitsen. Bekräftelse?

• Anonym (Undran)
    Donum skrev 2015-05-17 10:55:57 följande:

Jag förstår ändå inte varför man ska utgå ifrån att det går åt helvete istället för att glädjas de dagar man kan vara glad. Jag har fått fem missfall. Det må så vara att man väntar tills man har fått se att barnet lever på ultraljudet, men vad som helst kan ju hända hela graviditeten igenom. Ska man låta bli att glädjas i fall att?

Ska man rent av inte heller meddela om man har fött ett levande barn? Det kan ju dö.

Man kan väl glädjas i familjen? Det är väl ändå familjen som är viktigast? Varför måste man ropa ut till alla att man är gravid? Räcker det inte med familj släkt o vänner. Jag förstår inte detta bekräftelsebehov.
  • Anonym (Undran)
    Donum skrev 2015-05-17 11:21:27 följande:

Man kan ju tänkas vilja delge omgivningen sitt livs största glädjeämne?

Eller så vill man ha bekräftelse och många gillatryck. Det är så sorgligt att höra att så många LEVER genom FB ist för att ha ett riktigt liv.
  • Anonym (Undran)
    Sheldore skrev 2015-05-17 17:45:31 följande:

Instämmer till 100%  O stör man sig så enormt på en sådan sak så säger de en hel del om den personen ( bitter, sur, avundsjuk )

Haha, du är rolig du.. Undrar vad det är man skulle vara avundsjuk på? Jag behöver inte höra, åh va fina bilder! Åh va duktig du är! Åh vilka söta barn du har osv osv.. Jag har inte Facebook, kommer aldrig att skaffa. Jag lever i verkligheten och har ett bra liv. Tänk lite på rapporten om barnen som nu har kommit till tals, som känner sig kränkta av att föräldrarna lägger ut bilder på dom. Sorgligt, det är vad det är. Adjö på er :)
  • Anonym (Undran)
    Ego Lovers skrev 2015-05-19 00:10:32 följande:

Ja det nya Sverige. Ingen vet någonting om någon för ingen vill kränka eller bli kränkt. Alla blir främlingar inkl familj, släkt och vänner

Det är ju precis tvärtom! Alla vet allt om alla. Det finns ingenting som folk inte berättar om på FB. Ingenting är privat längre. Alla ska basunera ut hela sitt privatliv på FB. Varför?
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Fy fan) skrev 2015-05-19 18:20:35 följande:

Infertila kärringar verkar ha fel på något mer än underredet. Din så kallade vän är patetisk TS. Ta bort och blockera.

Hu så hemskt att uttrycka sig så om de som inte kan få barn. Kan man vara så elak ?
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Sanna) skrev 2015-05-19 18:33:01 följande:

Fast inte de ofrivilligt barnlösa. De ska minsann inte berätta, utan bara sura när folk inte förstår deras problem, fast de inte vet om det.

Hur menar du nu? Är du ironisk?
Svar på tråden Fick obehagligt meddelande på FB efter att jag gått ut med graviditet