• miamarina84

Någon som haft hög fertilitet i mer än 10 dagar?

Jag kör med clearblues fertilitetsmonitor (andra månaden) för att pricka in min ägglossnings vecka :) har nu varit hög fertil i 11 dagar. Någon mer som varit med om det? Har använt clearblue ägglossningstest sedan september och aldrig vart med om sååååå många höga dagar, vanligtvis runt fem kanske.

Släpper ägget ändå o de finns chans för befruktning även man ibte uuppnår maximal fertilitet, antar kanske att det blir några procent svårare.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Någon som haft hög fertilitet i mer än 10 dagar?
  • Louise_88
    miamarina84 skrev 2015-05-27 20:09:56 följande:

Jag kör med clearblues fertilitetsmonitor (andra månaden) för att pricka in min ägglossnings vecka :) har nu varit hög fertil i 11 dagar. Någon mer som varit med om det? Har använt clearblue ägglossningstest sedan september och aldrig vart med om sååååå många höga dagar, vanligtvis runt fem kanske.

Släpper ägget ändå o de finns chans för befruktning även man ibte uuppnår maximal fertilitet, antar kanske att det blir några procent svårare.

Tacksam för svar :)

de första månaden får man fler dagar med hög innan monitorn har hunnit lära känna kroppen. Jag fick endast hög en månad- blev ändå gravid. Tyvärr slutade det i missfall men de går somsagt ????
  • CinnamonGirl

Jag har bara haft maximalt i två dagar, och det bara i två-tre cykler. Har använt fertilitetsmonitor under fyra år nu, men regelbundet (varje månad) det senaste året. Jag har dock haft medelhög fertilitet (två markeringar) i 10 dagar...

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • miamarina84
    CinnamonGirl skrev 2015-05-31 15:20:23 följande:

Jag har bara haft maximalt i två dagar, och det bara i två-tre cykler. Har använt fertilitetsmonitor under fyra år nu, men regelbundet (varje månad) det senaste året. Jag har dock haft medelhög fertilitet (två markeringar) i 10 dagar...

Verkar som vi som s vänder monitorn får höga dagar, monitorn kanske är mer känslig. Men det måste ju bara gynna oss för man kan ju bli gravid även när man har hög fertilitet ;) när du haft så lång fertil period har mensen kommit som den skulle eller flyttades den fram oxå?
  • miamarina84
    Louise_88 skrev 2015-05-27 22:47:50 följande:

de första månaden får man fler dagar med hög innan monitorn har hunnit lära känna kroppen. Jag fick endast hög en månad- blev ändå gravid. Tyvärr slutade det i missfall men de går somsagt ????

Efter elva dagar fertil fick jag sedan maximal under två dagar :) men bra att veta att man kan bli gravid ändå. tråkigt med missfall, kram till dig.
  • CinnamonGirl
    miamarina84 skrev 2015-05-31 18:29:52 följande:
    Verkar som vi som s vänder monitorn får höga dagar, monitorn kanske är mer känslig. Men det måste ju bara gynna oss för man kan ju bli gravid även när man har hög fertilitet ;) när du haft så lång fertil period har mensen kommit som den skulle eller flyttades den fram oxå?
    Det måste vara lite jobbigt om man ha hög fertilitet i så länge som 11 dagar, svårt att veta då om/när ägget släpper och kunna matcha det. Alla har inte mannen tillgänglig varje dag.

Fertila är vi ju hela tiden om vi har mens och ägglossningen fungerar som den ska... befruktningsbara är vi ju dock bara typ 36 timmar varje månad.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden Någon som haft hög fertilitet i mer än 10 dagar?