• Elinsimonsson2

Kronisk svamp i underlivet- SE HIT!!!

Jag har haft kronisk svamp i underlivet- candida- i snart tre år. Sedan jag var 18. Har varit ett rent helvete och slemhinnorna var i princip totalförstörda. Vet att flera andra lider utav det, inte minst gravida. Jag testade allt, alla 'enkla' tips som att sova utan trosor och så vidare. Jag åt både diflucan, sporanox, fluconalzol med blev resistent mot alla tre. Gav upp allt hopp, köpte massa saker tex grapefruktkärnwxtrakt, bortkastade pengar...... För 4 månader sedan fick jag panik och gick till en Homoepat, något jag tänkte var en total bluff men desperat var jag! När jag var där kollade hon på min tunga och radade upp saker som är fel i min kropp, hon gjorde också ett blodprov. Tänkte att de va skitsnack och speciellt efter 1 månaden när jag ätit naturläkemedelna och inget hjälpt. Men under den 2e månaden FÖRSVANN svampen från ingen stans. Kan få lite svamp i omgångar men inte ALLS lika illa som innan!!!!!! GÅ TILL EN HOMOEPAT, absolut värt pengarna. Hillevi Sten i Växjö är jätteduktig och jag vet andra som blivit hjälpa utav henne! Tips tips tips...och ge det tid.

• Svar på tråden Kronisk svamp i underlivet- SE HIT!!!
  • Svampxflera

Intressant! Får man fråga vad hon upptäckte, vad du behövde ändra på?

• Elinsimonsson2
    Svampxflera skrev 2015-06-09 17:11:35 följande:

Intressant! Får man fråga vad hon upptäckte, vad du behövde ändra på?

Hon sa att en stor bidragande faktor var en belastning på mitt lymfsystem? Att jag har haft problem med mina lymfar sa hon. Vilket är sant, och problemen har uppkommit i samband med detta. Jag hade också urinsyra (?) i blodet och lågt pH värde i kroppen. Förstod inte så mycket utav det hon pratade om. Fick iaf calciumtabletter, och ett flytande naturpreparat som jag tar varje dag tre gånger om dagen. Och det är det sistnämnda som verkligen fungerar...om jag inte använder preparatet under typ en vecka kommer svampen tillbaka!!! Börjar jag med det igen försvinner svampen efter tre dagar. Kosten är också A & O
  • sjöbris

Hej!

Jag blev så glad av att se ditt meddelande det kändes nästan som ödet. Jag har kämpat mot kronisk svamp i 3 år jag också. Har även jag ätit diflucan, funkade ett år blev sedan resistens fick då sporanox utan resultat. Ingen gynekolog har tagit mig på allvar. Jag har lagt tusentals kronor på naturläkemedel och krämer. Ätit en strikt diet länge, gått ner i vikt och mått sjukt dåligt psykiskt. Därför blev jag väldigt glad när jag såg att du som verkar ha exakt samma problem har blivit hjälpt. Jag undrar vad det var för naturläkemedel som du åt? Vad kostade din behandling? Försvann ditt problem helt?? Av en slump bor jag med i Växjö så ska höra av mig till Hillevi så fort som möjligt. Det är, hemskt nog, tröstande att höra om någon som har samma problem för enligt gynekologerna finns ju inte detta problem och det verkar inte gå att bota. Så hemskt!! Tack för du skrev ut här. 

• Sephie

Använd kokosolja, fick ett tips från en amerikansk vän som hade stora problem.

Smörj in där nere med kokosolja efter dusch och innan du går och lägger dig. Kokosolja har svampdödande egenskaper och jag tycker det funkar jättebra för att förhindra den. Gör det nästan varje dag.

Man kan också testa att lägga en liten klick på en sked i frysen i någon minut tills den stelnar och trycka in biten som ett vagitorie innan man lägger sig så att det kan verka hela natten. Dessutom hindrar det slemhinnorna från att torka ut (uttorkade slemhinnor bidrar ju också till svamp).

Sedan är det ju också rätt bra att äta bra probiotika som håller balansen i hela kroppen.

Bara ett tips! :)

• Anonym (Svampen)

Äntligen någon jag kan relatera till?Har haft kronisk svamp i ett och ett halvår. Det går liksom aldrig bort!!! Har testat allt. Fluconazol, borsyra vagitorier, canesten etc. INGET har funkat. Gick även av mina p piller i 8 månader men ingen skillnad tyvärr. Måste vara något annat fel i kroppen?Tror ni att man behöver leva med det här för evigt? :(

Svar på tråden Kronisk svamp i underlivet- SE HIT!!!