Plötsligt väldigt svårnattad trots trött
Vår son, 7 månader, har helt ur det blå plötsligt blivit väldigt svårnattad. Såväl på dagen som på natten. Nätterna går mycket bättre men dagarna... jag är glad om han sover alls...
Han börjar gråta och gnälla i sängen/vagnen, vill inte ha flaskan alls som tidigare gått bra (säkert kort för sömn). Han börjar till slut gråta hysteriskt, jag tar upp honom och han somnar i famnen. Men, så fort jag ska till att lägga ner honom vaknar han mitt i rörelsen och gallskriker hysteriskt. Och sen samma visa, jag har honom i famnen, han somnar direkt igen och så vaknar han och gallskriker igen så fort jag börjar lägga ner honom. Jag kan vänta länge innan jag lägger ner honom men det spelar ingen roll. Jag har ont i armar och händer av detta. Det är bara en speciell position han accepterar i famnen också (typ som på denna bilden här: http://natalis.se/files/2013/01/1704785.jpg ). Så jag kan inte ha honom i en position som gör att han redan ligger ner liksom. Han märker direkt om jag så sätter mig ner för att vila mig själv.
Vad i hela friden ska jag göra? Sele gillar han inte och sjal funkar inte. Han väger en hel del, och helt plötsligt måste jag plötsligt agera säng åt honom. Vad är det som gör denna förändring helt plötsligt? Som det är nu så är han bara övertrött hela dagarna istället för att sova. Och sover han så blir det max 20 minuter på en dag. Natten sover han rätt bra när han väl somnar.