Vul 6+0 bara hinnsäck!?
Gjorde vul 6+0 och syntes inget annat än hinnsäck eller vad det heter. Någon som varit med om liknande och fått en positiv utgång?
Gjorde vul 6+0 och syntes inget annat än hinnsäck eller vad det heter. Någon som varit med om liknande och fått en positiv utgång?
Jag gjorde tidigt vul för bara någon vecka sedan & vad jag förstår ska det inte vara särskilt ovanligt att inte kunna urskilja ett pyre såhär tidigt. Nästa vul är om åtta dagar, hoppas..!
När gjorde du vul? Såg de bara hinnsäck för dig?
Jag gjorde tidigt vul för bara någon vecka sedan & vad jag förstår ska det inte vara särskilt ovanligt att inte kunna urskilja ett pyre såhär tidigt. Nästa vul är om åtta dagar, hoppas..!
När gjorde du vul? Såg de bara hinnsäck för dig?
Och ja, det syntes en hinnsäck på 14 mm. Inget annat!
Aningens tidigt. Man brukar inte rekommendera VUL före v.8 just p.g.a att det kan vara svårt att se.
Så var det för mig med när jag gjorde vul efter att ha haft en massa blödningar så var säker på mf men 10 dagar senare såg jag en liten prick med tickande hjärta och nu är jag i v.17 :)
Trodde också jag var i v 6+0 när jag gjorde vul första gången, gyn såg bara en hinnsäck och sa att antingen så är det missfall eller så är du inte så långt gången som du tror. Men jag var bomsäker på ägglossning osv så jag grät i bilen hela vägen hem och bokade ett nytt vul en vecka senare så jag kunde få bli av med det så vi kunde försöka göra en ny bebis... Grät och grät en hel vecka, sen kom vi till gyn helt utan hopp och hon säger ja här är lilla hjärtat, vi blev så paffa. Min sambo utbrast bara skojar du nu eller? Men hon var 100% säker. En liten plutt på 5 mm fanns det där och allt såg jätte bra ut.
Hon sa att jag var i vecka 6+4 och att allt var tipp topp!
Så jag var nog någon dag mindre gången första gången än vad jag trodde!! Ge inte upp :)
Så var det för mig med när jag gjorde vul efter att ha haft en massa blödningar så var säker på mf men 10 dagar senare såg jag en liten prick med tickande hjärta och nu är jag i v.17 :)
Gjorde UL idag och fanns hinnsäck men inget foster. Ska komma tillbaka efter en vecka men läkaren sa att efter som bredden bara var i 5+3 och längden 6+4 så trodde han missfall
Lider med er alla som bara får se en tom hinnsäck???? Hände mig igår,åkte till gynakuten för att jag hade så ont på höger sida i magen. Gjorde vul och är enl sm 5+4. Det enda läkaren såg var en tom honnsäck på 14,5 mm. Enligt honom var han 80% säker på att det är en ofostrig graviditet. Ni får jag vänta 2 veckor på återbesök. Hår sönder????
Var hos en annan läkare idag och hon såg fladder... Dålig apparat sa hon men hon tyckte allt såg normalt ut. Vet inte vad jag ska tro.
Innebär fladder att hjärtat slår?
Måste uppdatera något positivt. Det visade sig att jag bara var mindre gången än jag trodde i juli.
Jag fick se ett litet frö med pickande hjärta veckan efter när vi skulle in för kontroll (eller bekräftelse på ofostrigt grav).
Är nu i v 21, så det finns tydligen hopp!
Vad kul att höra! :)
Grattis till bebisen.