Abort, depression och orkar inte mer.
Jag gjorde abort i vecka 11 för några dagar sedan. Detta ville jag egentligen inte, men min pojkvän är inte redo för barn. Själv mår jag psykiskt dåligt redan innan, gör en utbildning, och får djupa depressioner av att vara gravid.
Kände mig redan innan aborten väldigt deprimerad. Känner nu efter att jag orkar inte studera. Men jag måste, har ingen annan inkomst.
Har fått självmordstankar och går hela tiden igenom scenariot i huvudet av det som hände under aborten, jag kan inte sluta, det spelas upp som en film om och om igen.
Min pojkvän förstår inte varför jag mår så dåligt, han mår ju också dåligt men kan "skärpa sig". Han har noll förståelse för hur hormonerna i kroppen känns strax efter. Det har ändå bara gått några dagar, men han förväntar sig att allt ska vara normalt, jag känner mig fortfarande halvt gravid och mår fortfarande illa, fast mindre. Önskar han kunde trösta mig, men han påpekar bara att han faktiskt också mår dåligt och om vi pratar om det så mår han sämre, därför får jag inte nämna det som hänt, för då "använder jag det emot honom".
Värst är att jag känner för att dö väldigt ofta, eller börja ta droger, som jag gjort tidigare. Har många drogfria år bakom mig, men tror ärligt talat inte att jag orkar igenom detta. Får impulser att gå ut framför tåg och bussar. Står inte ut.