• forsyne

Hur mycket har ni jobbat/ansträngt er i samband med ingrepp osv?

Hej alla!
    Efter flera års försök, och väntan på utredning, operation, remiss osv, har vi äntligen fått komma till första mötet på ivf-klinik. Jag ska ha lång nedreglering, så vi börjar inte förrän i augusti, men jag har en del frågor kring hur folk brukar göra kring äggplock och återförande.

Vi har långt att köra till kliniken, så vi behöver ta rätt mycket ledigt kring alla besök, men jag undrar lite hur mycket man bör/behöver ta ledigt vid ingrepp osv. Har ni levt på som vanligt efter återförande? Jag har ett ganska fysiskt krävande jobb så jag funderar på om jag ska be om att få lättare uppgifter ett tag.

• Svar på tråden Hur mycket har ni jobbat/ansträngt er i samband med ingrepp osv?
  • Pimpinellan

Samma dag som ÄP kan man inte jobba och kanske inte dagen efter heller. I övrigt går det normalt sett bra att leva som vanligt.

• LadyMaria

Jag har också en bit att åka till vår klinik, därför har jag fått sjukanmäla mig den dagen jag ska dit på utraljud, läkarbesök etc. Äggplocksdagen är man hemma såklart, och en gång fick jag vara hemma en vecka efteråt pga smärta.

• Fröken Smilla

Jag har ett ganska lugnt job och kunde jobba mest hela tiden, förutom ÄP då. Dock blev det en sjukdag efteråt pga magsmärtor (förstoppning). Jag var dock ganska öppen med vad vi gick igenom till chef och närmsta kollegor, så de lät mig ta det lugnt under tiden. Du kanske kan göra nåt liknande och få lite lättare arbetsuppgifter? Man är om inget annat ganska slut i huvudet under tiden också...

Lycka till!

Svar på tråden Hur mycket har ni jobbat/ansträngt er i samband med ingrepp osv?