• IVFaren

IVF/FET tjuvtest och symtom

Hjälp...?!

Det här är första gången jag startar en tråd, så ha lite överseende om det blir fel.

Jag gjorde ett ostimulerat fet förra måndagen. Jag har testdag den 10/6 MEN jag kunde inte hålla mig o jag tjuvtestade idag...negativt... Ruvdag 9 är jag på idag.

Hur är era erfarenheter? Har ni plussat senare? Och vad har ni för gravsymtom?

• Svar på tråden IVF/FET tjuvtest och symtom
  • En PantherTant

Löns inte tjuvtesta, skapar bara oro i onödan. Vänta till minst 14 dgr efter embryotransfer

Hör lite fakta (blastocyst är ju ett par dagar snabbare);

This is what happens in a 3 day transfer:

1 day post transfer - embryo is growing and developing

2 days post transfer - Embryo is now a blastocyst

3 days post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day

4 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining

5 days post transfer - Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining

6 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining

7 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells

8 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood

9 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

10 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

11 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected

• Minime11

Det är så olika hur tidigt man kan se ett plus. Med våran son (ivf) plussade jag väldigt svagt på rd9 med ett 2dagars embryo. Har även plussat med fet på rd8 men sen blev det svagare och svagare och slutade med mf. Jag har också gjort fet nu, testdag den 17 men jag kommer nog börja testa på rd9. Kan inte vänta :)

Du ska absolut inte ge upp än, det är ju fortfarande väldigt tidigt!

Svar på tråden IVF/FET tjuvtest och symtom