• melissans

Brunt blod v.7+4

Är i vecka 7+4 och fick en brun blödning. Hade som mensvärk på natten och sedan på eftermiddagen dök den upp Blev såklart livrädd.. Gjorde VUL för en vecka sedan och såg ett foster med ett hjärta. Gjorde även VUL idag och lillen hade växt och blivit över en centimeter och hjärtat slog fortfarande. 

Men precis nedanför  tätt intill hinnsäcken så var det ett svart område som gyn sa var blod... som kanske kommer komma ut så chansen finns att jag börjar blöda igen. Men det har inte kommit en droppe blod till. 

Men vad är denna blödning för något? Gyn sa att det kan bli missfall men att det inte går att säga säkert, men eftersom hjärtat pickade på där inne dagen efter blödningen så kanske blödningen håller på att läka? 

Vad tror ni, någon som haft samma? Fick inga bra svar hos gyn

• Svar på tråden Brunt blod v.7+4
  • Lady Unicorn

Det hände mig med mitt första barn. Var i v 11 och fick brunt blod i trosorna en dag. Blev ledsen och rädd såklart och ringde gyn. Jag fick komma in och dom gjorde ett vul och jag fick se att bebisen där inne mådde bra. Det var gammalt mensblod sa gynekologen. Tydligen kan det bli lite kvar av mensen som kommer ut nästa gång och är man gravid kommer ju bara det och ingen ny mens. Hoppas det är samma för dig och att allt går bra. Kram

• melissans
    Lady Unicorn skrev 2015-06-03 18:42:49 följande:

Det hände mig med mitt första barn. Var i v 11 och fick brunt blod i trosorna en dag. Blev ledsen och rädd såklart och ringde gyn. Jag fick komma in och dom gjorde ett vul och jag fick se att bebisen där inne mådde bra. Det var gammalt mensblod sa gynekologen. Tydligen kan det bli lite kvar av mensen som kommer ut nästa gång och är man gravid kommer ju bara det och ingen ny mens. Hoppas det är samma för dig och att allt går bra. Kram

Ja det kanske du har rätt i, om jag fortfarande skulle haft mens så skulle den kommit nu i dagarna så kroppen kanske stötte ut det sista blodet. 

Jag hoppas verkligen att det är så iallafall! Är bara lite skrajj för blödningen ligger bredvid hinnsäcken och vill inte att den ska skada plutten där inne. 

Men det är soffläge som gäller nu ett par dagar så kanske det läker. Hoppas och tack för ditt svar! KRAM 

Svar på tråden Brunt blod v.7+4