• syster yster

Vad har ni för läggningsrutin? 1 åring

Jag har en son på ett år som jag inte får till någon vettig läggningsrutin. Han sover alltid så oregelbundet på dagarna och nätterna och sen ett tag tillbaka så kan han ibland sova en timma på hela dagen och ändå får vi inte han att somna på kvällen. Vi har gjort så att han leker lite stilla och sen tar vi på pyjamasen och sen ger välling. Ger jag den i sängen så är han som en studsboll sen i sängen och ska inte sova. Då har jag tagit ner honom och väntar tills han gnuggar sig igen i ögonen och då går upp med han. Sätter mig brevid sängen och sjunger och klappar han på ryggen. Men det är omöjligt att få han att sova. Tex igår så vaknade han vid 7 tiden och sen sov han 1,5 timma på dagen och sen fick vi inte honom att sova förrän 21.00 på kvällen.

Snälla någon som har tips och råd ?

• Svar på tråden Vad har ni för läggningsrutin? 1 åring
  • Hejsandejsan

Jag ger min 1 åring välling i min famn, sen sitter jag och vaggar honom tills han somnar. Har alltid vaggat honom, ända sedan födseln.

Han vilar alltid middag ungefär samma tid varje dag i ett par timmar. Lägger sig för natten ca 20.30 oftast, tycker vi är lagom.

Vaknar oftast runt 7-7.30 tiden.

• Flickan och kråkan

I den åldern har det varierat lite beroende på om de varit exakt 1 år eller eller några månader till. Vid 1-årsdagen somnade äldsta i famnen, mellan ammades till sömns och yngsta ammades till sömns. Ett par månader senare vid 15-16 månader så somnade alla tre i vår föräldrasäng medan någon av oss föräldrar låg bredvid.

Svar på tråden Vad har ni för läggningsrutin? 1 åring