Avsaknad av spermier
999 skrev 2015-06-07 21:54:41 följande:
Ja det här lilla hoppet är det enda som just nu gör att jag orkar andas och ta mig igenom varje dag. Trots att det är en enorm sorg ändå, att vi inte kan bli gravida på egen hand. Men det struntar jag i nu, bara vi kan få barn.
Åh det känns som att det är jag som skriver när jag läser dina i lägg. Jag för ett år sedan. Jag vill bara lugna dig med att chocken kommer att lägga sig men det måste få ta tid. Vi fick exakt samma besked. Något små testiklar. Tog ett till test. Även det tomt. Gjorde biopsi. Och genom blodprov fick vi veta att han har förhöjt fsh-värde. Jag vill bara rekommendera er till att rå om varandra och lägga detta på hyllan tills utredningen är färdig. Försök inte ens ta in donation förrän ni fått bearbeta utredningen och förrän den är helt klar. Jag känner så väl igen mig i din sits! Jag vet att man ligger vaken hela nätterna. Gråter i ren panik. Och inte vet vart man ska ta vägen ibland. Men det går. Det bli lättare. Jag lovar. Och jag kan rekommendera dig till att slå på ett avsnitt av en lättsam serie innan sovdags. Typ ack Värmland. Så man får släppa huvudet en stund och lyckas somna. Jag vet att jag inte sov många timmar per natt när vi var där ni är nu. Jag tänker på er och hoppas på det bästa för er! Men jag vill också dela med mig att från att ha känt som du gör nu. Att donation INTE var ett alternativ
Så känner jag nu att det är det. Och vi vill inte längre leta spermier i hans testiklar hur länge som helst. Vi har bearbetat och accepterat även om det många gånger är tokjobbigt. Och nu känner vi att vi kommit en bit påväg. Nu vill vi bara att sommaren tar slut så vi kan få fortsätta våra försök. Låt dina känslor komma. Prata med varandra om alla känslor. Var öppna. Min kurator sa att flykttanken, om att lämna sin käre sambo är en ren instinkt men det är långt ifrån tanke till handling. Ta er tid att bearbeta detta. Och jag vill rekommendera er att se eventuella spermier i testiklarna som en ren bonus! Finns de där är det ju lycka! Men finns de inte där så har ni redan bearbetat det och tar det beskedet bättre än vad ni tog det här beskedet. Skickar över en stor kram!