999 skrev 2015-11-07 13:43:56 följande:
Tack för dina fina ord! Det värmer. De spermier som hittades i spermaprover, har de frysts ner? I och med att de hittat spermier i spermaprovet så kommer de med stor sannolikhet även att göra det via en biopsi, och hittar de inga då så finns andra vägar att gå. Men har jag förstått det rätt att din man lämnade två spermaprover som visade noll spermier, men sedan ett 50-tal på det tredje spermaprovet? Det är ju fantastiskt! Det innebär ju att din man har en spermaproduktion, så det ser ljust ut för er! Du kan hälsa din man att min man är lika rädd för blod och jag var väldigt orolig för hur han skulle klara av ingreppet, men det gick väldigt bra! Dels så får han bedövning som inte känns, dels så går ingreppet fort och känns inte alls. Min man kände knappt av något efter ingreppet heller, när bedövningen hade släppt. Han kommer få med sig starka värktabletter.
Hälsa din man att han ska äta zink, folsyra och selen. Det är bra för spermaproduktionen!
Nej det har dem inte. Det är för få för att frysas ner. Jag tycker ju att man borde kunna det men dem vet vad som gäller förstås. Lever kvar i att det räcker med 1. Tror jag ska försöka ringa och se om jag kan få mer svar ang det. Eller så väntar vi till nästa tillfälle. Hans första prov visade för mycket vita blodkroppar så dem kunde inte säga något alls om spermierna. Vi fick då kontrollera alla könsjukdomar som inte visade något. Fick göra ett nytt spermaprov ca 2 månader efter och då såg dem inga vita blodkroppar men heller inga spermier. Vi har aldrig fått något mer förklaring till vita blodkropparna och ingen verkar bry sig om det nu. Det är först nu på det tredje det antyds finnas spermier men alldeles för få. Jag ska absolut hälsa det om den diskutionen blir aktuell, håller allt mitt hopp till att dem hittar med tesa/pesa. Han tycker inte det ska bli roligt heller men då ska ingen skära iaf. Det är den biten han panikar över. Förhoppningsvis kommer vi inte behöva diskutera det men vågar inte hoppas på något. Folsyra och zink har han precis börjat äta. Tror man ska äta det länge för eventuellt resultat men man vet aldrig.
Hoppas ni har en trevlig kväll och önskar er all lycka och hoppas på att det går bra för er!!!