Avsaknad av spermier
Åh, vad skönt att ni kommer igång snart. Vi har inte hört ett ljud än men bör vara igång innan januaris slut om det ska klara vårdgarantin. Tänkte ringa dem innan jul om vi inte hört något.
Åh, vad skönt att ni kommer igång snart. Vi har inte hört ett ljud än men bör vara igång innan januaris slut om det ska klara vårdgarantin. Tänkte ringa dem innan jul om vi inte hört något.
Tack!! :)Nu är det bara att avvakta och se vart det leder. Hoppas allt är bra med dig!!:)
Verkar som alla har hittat spermier via biopsi förutom vi... Känns jävligt hopplöst allt just nu.
Vi har gjort biopsi två gånger. Hur stor är oddsen att man hittar vid en microtese? Det är förmodligen rätt så lång väntetid?
Hur mycket tid och pengar orkar/kan man lägga ut? Jag är inte emot donation, men kan inte förneka att vi båda hellre viljat haft ett biologiskt. Nu har vi börjat accepterat tanken på donation. Men om man inte testar alla vägar som går innan man tar emot donation, kommer man fortsätta grubbla på det då? Att man hade kunnat gjort mer? Många funderingar...
Vi ska ju göra en biopsi i januari. Men vad händer om vi inte hittar några vid biopsin? Vad gör man därefter?
Är de någon här inne som gjort biopsi och hittat spermier?
Ni som inte hittat spermier, hade eran karl för små testiklar?
var nämligen på samtal inför biopsi idag, dm jämförde hans testiklar med träkulor och sa att hans var normalstora och därför var chansen hög att hitta spermier, hade dom varit några storlekar mindre hade chansen varit noll.
Vilken underbar överraskning! Vet de varför din man har små testiklar och azoospermi?
Ni gjorde microtese va?
Förstår det! Jag hoppas att vi får samma överraskning :)
Har han några andra symtom, mer än små testiklar? Har ni gjort kromosomanalys eller kollat testosteronnivå?
MariaC fick ni mikrotese gratis eller gör ni den privat? minns inte vad du skrev tidigare?
Min man hade också högt FSH värdet - vilket visade på att kroppen försökte kickstarta igång spermie produktionen.