lompan skrev 2016-01-10 19:49:56 följande:
Är det någon här som hört om någon som fått det finansierat? jag förstår inte vad kriterierna ska vara för att få de finansierat.
"tror" att de finns spermier - men de känns som en vild chansning hur man än vrider å vänder på det.
Finns nog inga kriterier... Till oss sa de att de har gjort en biopsi och anser att chansen är liten att hitta via mikrotese, därför vill de inte bekosta det. Och sen fick vi hem ett brev om att de inte tänker bekosta det för att de inte har något avtal med Carlanderska. Och så sa de vid ett annat tillfälle att det inte finns någon forskning som styrker att det är en framgångsrik metod. Och när jag berättade det för läkaren på Carlanderska så skrattade hon och sa att mikrotese-läkaren minnsann skulle skicka lite forskningsrapporter till dem. Det är pinsamt att arbeta på en fertilitetsklinik och inte ha koll på forskning och studier, till och med jag var mer uppdaterad än läkaren på landstinget. Har inget förtroende för dem, i alla fall inte den läkare vi hade. En riktig inkompetent, oempatisk bitterfitta, ursäkta utrycket. Jag blir arg bara jag tänker på henne för att vi fick så dåligt bemötande. Finns fler här som fått dåligt bemötande på sina fertilitetskliniker så verkar inte alltför ovanligt.