Avsaknad av spermier
Länka gärna resultat! Det är klart att det finns internationella studier och resultat därifrån, men det säger inte mig så mycket eftersom det är andra kliniker än den som är aktuell för oss. Jag tycker det är märkligt att det inte finns öppna resultat från fertilitetscentrum. Jag hittar bara forskningsunderlag för uthämtning av spermier vid obstructive azoospermia (som alltså är kopplad till den här läkaren, Göran. Minns ej efternamn) och det är ju inte intressant för mig.
Om du har oberoende resultat på microtese jämfört med tesa får du gärna länka :)
Jag förstår att det är svårt för läkarna att svara på sannolikheten, t ex min mans alla blodprover har varit normala men ändå har inga spermier hittats hittills, samtidigt som vissa har jättehöga värden och spermier hittas, och så finns det dem som hittar spermier via en vanlig biopsi men sedan på nästa biopsi eller mikrotese så hittas inga, eller tvärtom. Men min man pratade med Göran på telefon för några månader sen och då nämnde han något om ca hur många som han hittar spermier hos tror jag. Kan fråga min man om han minns vad Göran sa då.