Avsaknad av spermier
Igår fick jag reda på att ytterligare ett av våra kompispar är gravida. De ska få sitt första barn i september. Klart jag blir glad för deras skull, men när jag och min man har försökt i över två år känns det så himla orättvist.
Jag pratade med Fertilitetscentrum Göteborg, Carlanderska för någon dag sedan. De var väldigt trevliga och om SLL säger att vi kan få göra micro-tese + IVF trodde hon inte att det var omöjligt att ingreppet istället utfördes hos dem! Tyvärr var kvinnan jag pratade med på Fertilitetscentrum Stockholm inte riktigt lika trevlig. Hon verkade inte ens förstå vad fria vårdvalet är, så hon var mycket tveksam till att vi skulle kunna få göra ingreppen någon annanstans än på Karolinska Huddinge. Hur som så måste vi vänta på läkarbesöket först för att få reda på om det rekommenderar micro-tese + IVF eller donation.
Fria vårdvalet gäller ju landstingsfinansierad vård samt några privata som har avtal och Carlanderska ingår inte. Men om ert landsting kan tänka sig att betala så kanske ni kan välja Carlanderska ändå. Jag håller tummarna att de vill betala för er!!