Avsaknad av spermier
5 april är vi bokade för Mikro-tese och äggplock. Min sambo är jättenervös att de inte ska hitta något. Jag är så fokuserad på sprutor mm så jag har inte tänkt så mkt på det faktiskt.
Hur går det för er?
Välkommen till tråden, fortfarande hoppfull :) Det ska väl inte spela någon roll för kön till landstinget om ni går vidare med Danmark? Du bör stå kvar i kö här som innan om du inte blir gravid då vill säga.
Någon som vet om man inför ivf ska kolla äggledare/ spola dem? Utredningen gällande mig har inte innefattat så mycket egentligen, antagligen för att min sambo har azoospermi men blir orolig nu för att någon mer undersökning ska behöva göras på mig innan ivf :( Vi läkare hade fortfarande inte skickat remiss till rmc för ivf trots att vi fick klartecken i mitten av mars..
Hej!
Har följt den här tråden lite och nu verkar vi tyvärr vara i samma sits som flera av er andra. Efter två lämnade spermaprov och en biopsi som visat absolut noll är vi idag remitterade till Carlanderska i Göteborg. Visst är det någon i den här tråden son varit där?
Vi sökte privat i slutet av januari efter att ha försökt i "bara" 7 månader. Ville bara kolla allt var okej och det är det ju uppenbarligen inte.
Hur har det ser ut för er andra? Har ni betalat ur egen ficka?
Vi har gått på CvL som är privata men ändå landstingsanslutna på något vis = vanlig patienttaxa.
Vår läkare säger också att vi högst troligen inte kommer att behöva betala carlanderska själva heller men inväntar telefontid med dem så får vi se. ..
Vi har fått brev nu om att vårdgarantin för att få starta vårt första ivf-försök inte kommer kunna hållas. Väntetiden är beräknad till 4 månader. Vet inte riktigt hur jag ska hantera denna väntan hela tiden... Känns så jobbigt! Tur att det är vår/ sommar åtminstone så känns inte allt mörkt men ändå...
Så tråkigt för er MariaC, hur mår ni idag? Har ni pratat med Carlanderska, vad säger dem?
Hej.
Idag fick vi svaret att de inte fanns några spermier i sperma provet.. ska börja läsa igenom tråden men innan dess kanske någon vill ge en lite hopp?!
MariaC, hur går det för er? Har ni varit i kontakt med Carlanderska, vad säger dem? Vad blir nästa steg för er?
Vi skulle få besked förra veckan om vi fick göra ett försök till men alla läkarna var inte på plats så de skulle ta upp vårt fall denna veckan istället och på torsdag får vi besked. Men det lutar åt att vi får göra ett försök till för de bokade in oss preliminärt i vecka 40. Det blir isfl Mikro-tese igen för läkaren sa att de bara var en slump att de hittade spermier vid biopsin, chansen att hitta igen är minimal. Vid Mikro-tese tog de ut tre vävnadsbitar och hittade bara i en av dem.
Det finns inga garantier för nånting, de kan inte säga nåt.
När var det ni skulle göra Mikro-tese?