Avsaknad av spermier
Kan man få ersättning trots att man nyttjat sina gratisförsök? Det visste inte jag, eller så missförstod jag hon på försäkringskassan.
Att man aldrig kan få raka svar, skapar bara mer frågetecken....
Kan man få ersättning trots att man nyttjat sina gratisförsök? Det visste inte jag, eller så missförstod jag hon på försäkringskassan.
Håller med dig, bättre att lägga på lite, vi hade en lång utredning, där vi fick nya tider hela tiden och inget händer så förstår din frustration! Jag hoppas verkligen att det är er tur att få lite tur nu!!
Barnmorskan ville inte skriva ut Lexavin då jag har haft ett bra värde innan. Hon ville avvakta fram tills de öppnar i augusti innan hon sätter in någon medicin då det kunde vara en tillfällig höjning. Jag kommer släppa bebisverkstaden under sommaren och fokusera på att må bra. Vi har ändå inga planer på att göra bebis nu under sommaren så då är det ingen idé att lägga mer tid på det.
Vi ska däremot förmodligen ansöka om att få gå över till Malmö då de i princip inte hade någon donationskö, så det är det jag ska pyssla med endast.
Ha en skön sommar :)
Fantastiska människa! TACK! Tar tag i detta imorgon!!! Stor kram!
Malmö hade kö på 3-4 månader, men i och med att vi blivit beviljade en TESA/PESA på SU i september så kanske det är dumt att hoppa ut från kön nu... :/ Hur går det för er?
Ja precis. Men när vi är klara med det ska jag nog byta landsting. Fortfarande flera års kötid.
Vad skulle ni få tid för?
Shit. Ni som fått vänta så länge. Hur mår er relation? Det är otroligt vad relationen tar stryk i det här kaoset, iaf för min del. Svårt att tänka positivt och läser för mkt på nätet.
Nu har jag och min man vart hos psykologen. Där blev vi godkända, det räckte att vi träffades en gång sa hon. Innan vi började sa hon att det var möjligt att två besök behövdes.
Nu väntar jag på mens, och efter det ägglossning!
Hej på er!
Det var länge sen jag var inne och läste eller skrev här. Vi fick i höstas beskedet att min man inte har några spermier och blev då uppsatta på kö för donation. Vi fick först höra att kön var 1,5 år på Sahlgrenska men vid nästa möte sa de 2,5 år... och nu när jag läser här verkar det vara ännu längre... funderar därför på andra alternativ; byta landsting eller Danmark... vet ngn hur kön i Örebro ser ut för tillfället? Någon som har erfarenhet från Storkklinken i Danmark? Räcker det att man åker dit vid själva inseminationen eller måste man dit en gång innan?
Håller tummarna för er alla och det värmer att läsa era berättelser som slutat så lyckligt ??
Hej hej alla härliga och tappra! Jag är ny här. I juni fick vi tyvärr samma besked som så flertalet andra här på tråden, att min älskade sambos spermaprov visade 0 spermier i sädesvätskan. Väldigt jobbigt såklart. Han har nu gjort en första undersökning hos läkare och alla prover var normala förutom förhöjt FSH-värde som indikerar på att något är galet. Vi väntar nu på Micro-tese med en kötid på 4-7 månader i Stockholm. Dock har dem inte tänkt göra något äggplock på mig i samma veva, men när jag läser på förstår jag att det är bättre att frysa ett embryo än spermier (om de skulle hitta några). Vet någon här vad som är vanligast? Har ni andra som gjort micro-tese gjort äggplock samtidigt? Tack för ert stöd, det är skönt att prata med andra i samma situation.